![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,533
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
#243 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Det var det jeg mente :-)
Espen |
![]() |
![]() |
#244 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Mens vi venter på å høre hva Konkurransetilsynet fant ut om samarbeid med DAT, det bekjentskapet går visst lenger tilbake i tid enn Flyviking.
http://www.nord24.no/nyheter/derfor-...346252-7551426 |
![]() |
![]() |
#245 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
'Hurragutt' faktisk. Syns han fremstår som en sutrekopp som tar sakene i media. Skal bli spennende å se hvilken instans som får skylda om FV går i dass. Men for all del... Tøft å satse.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
#246 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]() Quote:
Forstår ikke helt at han først ønsker å sette opp et eget selskap før han begynner å fly; om jeg får gi Giæver et gratis råd: En AOC fra et taxiselskap som får frakte 9 passasjerer er kanskje en større ulempe enn en fordel når du skal starte et flyselskap. Begynn helt fra bunnen når intensjonen er å fly med DH8/B737 is stedet for dette tullet. Ta tiden for byråkratiet mens du lar eksisterende selskap som har alt på plass (AOC, ground handling, personal, trening, maintenance osv.) ta hånd om det operative i oppstartfasen; ring dine venner i DAT eller Jettime, Flybe, Denimair eller AIS og få 2-5 fly på vingene slik at du kan vise at du er i stand til å levere et skikkelig produkt. Desto lengre byråkratiske prosesser varer og det ikke blir noe av flyvninger, desto mindre tillit markedet får i prosjektet. Har du et produkt kunden kan stole på, da bygger du også med en gang opp goodwill som skaper en "willingness to pay". Det skaper inntekter og fremtidig overskudd. Nå står flyene på bakken, renner pengene ut og det er 0 inntekter fra passasjerer/frakt. Det sier seg selv at det er en uholdbar situasjon på (lengre) sikt. Det gjør ingenting å ta tiden til å få en organisasjon på plass. Utfordringen er å få, og beholde, tillit fra markedet. Jeg må nok si at jeg ønsker FV alt det beste men at jeg samtidig begynner å bli pessimistisk om FVs muligheter/fremtid. |
|
![]() |
![]() |
#247 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Tror at dette med 9 passasjerer er en misforståelse.
De søkte om å få ta med passasjerer på leveringsflighten fra Canada, og fikk trolig tillatelse for inntil 9.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
#248 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
1. Motivet for å starte selskapet virker for en del å være basert på å "ta igjen" ovenfor WF. 2. FV går inn i et marked med samme produkt,som er begrenset og ikke i vekst. Vekst kan kun skje ved å ta markedsandeler fra en sterk og dominerende aktør. Normalt en giftig kombinasjon for en nykommer. 3. Undervurderer tilgjengelighet av kompetanse som i all hovedsak kun finnes hos konkurrenten. |
|
![]() |
![]() |
#249 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
#250 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() Quote:
Å flytte et fly de disponerer med et lite antall ikke betalende, for eksempel egne ansatte, om bord, rammes ikke av vanlige regler for kommersiell luftfart. Som nevnt over, en eventuell tillatelse for inntil 9 passasjerer i to gamle Piper fly (som flyeieren for øvrig prøver å selge) er ikke veldig relevant. |
|
![]() |
![]() |
#251 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#252 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,424
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#253 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,533
|
![]()
Melding fra moderator
Diskusjon om FlyVikings fly, destinasjoner, AOC, opplæring m.m, altså generell status om FlyViking tas i denne tråden Diskusjon om FOT-tilbudet til FV vs. WF og brev fra Widerøe til potensielle ansatte i FlyViking tas i følgende tråd ---> https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=140561 Last edited by Trdfly; 15-11-2016 at 18:07. |
![]() |
![]() |
#254 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() Quote:
Last edited by Pilot1; 15-11-2016 at 16:37. |
|
![]() |
![]() |
#255 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Posts: 83
|
![]()
Noen som vet hvordan de ligger an med tanke på piloter og kabin?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#256 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Får prøve lykken over grensa da
Quote:
http://luftfart.media/2016/11/20/for...op-av-nye-fly/ |
|
![]() |
![]() |
#257 |
Newcomer
Join Date: Jul 2016
Location: Norway
Posts: 36
|
![]()
Episode 6 er ute nå!
|
![]() |
![]() |
#258 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]()
Det lå ute en stillingsutlysning for Cabin Crew på finn for litt siden, men jeg fant den ikke igjen nå.
|
![]() |
![]() |
#260 |
Newcomer
Join Date: Sep 2005
Posts: 13
|
![]()
Sukoi Superjet og innenriks i Russland? Så ikke den komme!
http://luftfart.media/2016/11/20/for...op-av-nye-fly/ |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 20-07-2017 18:50 |
Kallax piloter og Flyviking | FO33 | Småprat | 10 | 12-04-2017 20:53 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |