![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Location: Oppegård/DXB
Posts: 296
|
![]()
Festlig. Flyene går veldig ofte OSL-DXB på nær MTOM pga seafood. Senest i dag gikk de med 20kg margin til max. Stinn brakke og 23tonn seafood.
På dager med mindre pax øker de cargo opp mot 40tonn. Last edited by PointMergeArrival; 09-02-2016 at 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 387
|
![]() Quote:
Ikke stinn brakke. Det var opptil flere ledige seter i Biz(jeg satt her). Men fanteklassen var full. Jeg hadde i utg pkt fante billett og de forsøkte seg på oppgradering via mine poeng men jeg holdt ut og ble oppgradert på gate 50. Kom med EK160 til DXB nå:-) Det var dog rimelig fullt.
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]() Quote:
MZFW (Max Zero-Fuel Weight) på 777-300ER som EK bruker er 237.682 kg. MLAW (Max Landing Weight) på flytypen er 251.290 kg. MTOW (Max Take-off Weight/Mass) er 340.194 kg. Så. Om flyet er fullt: Med pax og cargo, så ligger vi tett opptil eller akkurat på MZFW. Vanligvis tar de rundt 60 tonn med ramp fuel. Ved take off så har de brukt cirka ett tonn med fuel på taxi. Regnestykket blir: 237.7 (ZFW) + TOF (Take off fuel) 59.0 = TOW (Take off Weight) 296.7. Flymaskinen veier da 296.7 tonn ved take off. Og MTOW er da 340.2 tonn. Langt under maksgrensen for take off. De brenner cirka 45-50 tonn med fuel i løpet av turen. 296.7 (TOW) - 47.0 (Trip fuel) = LAW (Landing Weight) 249.7 (MLAW 251.3) Det vil si at om vi ligger akkurat på MZFW, så ligger vi langt under MTOW, men vi ligger også veldig nære MLAW. Og det er MZFW eller MLAW vi regner ut underload fra. Så om vi sier at vi har 10 kilo å gå på, så er det ofte på MZFW eller MLAW. Aldri på MTOW, fordi at den er såpass høy. Det sier jo litt om kapasiteten til 77W. Vi kunne jo fuela 100 tonn, og flyet kunne grovt regna flydd i rundt 10-11 timer med den lasten. Bear with me med formuleringene og at det muligens ble litt rotete dette, men skriver på mobil klokka to på natta. ![]() Last edited by Michael; 10-02-2016 at 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates pensjonerer sin første 777-300ER | Someone | Flyforum | 2 | 08-11-2016 11:20 |
Emirates EK160 - avgang fra Oslo 2.september 2014 | Cecilie | Bilder & foto | 0 | 29-12-2014 16:34 |
SAS Trafikktall SEPT 2014 | vstenhjem | Flyforum | 4 | 08-10-2014 13:19 |
Emirates med fine priser i C fra Kiev til Asia Jan-Apr 2014. (NB! Kort frist...) | HS-TLD | Reiseforum | 0 | 15-12-2013 16:21 |
Emirates sin første 777-300ER er her... | LN-OSS | Flyforum | 10 | 15-03-2005 18:35 |