10-06-2006, 02:31
|
#1
|
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
Replying to Topic 'Mai-tallene for de tre skandinaviske hovedflyplasser'
Quote:
Originally posted by ATC
Quote:
Originally posted by PP
Quote:
Originally posted by MartinL
Quote:
Originally posted by PP
Quote:
Originally posted by ATC
2007 kommer OSL garanterat vara större än ARN med den takten man har nu. Några år till och så är man större än CPH.
|
Det kommer jo heldigvis aldrig til at ske hvad angår CPH - Hehe Seriøs mener jeg faktisk det er helt urealitisk at dette vil blive aktuelt - af flere årsager!
Men Stockholm ARN bør måske begynder at se sig over skulderen, da OSL måske kan komme snigende og placere sig som nr. 2 i Skandinavien.
|
Nja si ikke det. Til nå har dere en fordel som bærer frukter gjennom at størrelsen på CPH i stor grad er avhengi av ARN og OSL og det nord tyske markedet. Med trendene vi ser i dag med stadig flere direkteruter fra OSL og ARN. Både ARN og OSL viser en vekst som i liten grad er et ressultat av andre nasjoner sine pax, det kan ikke CPH i like stor grad vise til....
|
Du har tilsyneladende ikke læst statistikken godt nok - hvis du ser på året indtil videre har CPH haft en stigning på ca. 500.000 lokal pax, mens transfer pax er status quo. Så må du tolke dette som du vil Det er rigtigt at vi hænger lidt hvad angår transfer, hvilket til dels kan henføres til et stigende antal direkte ruter ud af OSL og ARN. Men både Københavns Lufthavn og SAS DK arbejder strategisk på at styrke hub CPH i et langsigtet perspektiv - hvad enten svenskerne eller nordmændene kan lide det...
Quote:
Originally posted by MartinLOm nå estimatene slår riktig ut for året totalt som spekulert tidligere er ikke CPH sin vekst særlig imponerende som en skandinavisk HUB.
|
Hvis estimaterne holder vil CPH ende med en stigning på 1.400.000 pax for 2006 op til 21.4 mio. Ganske ok spørger du mig - nu ved jeg godt at i er blevet overmodige af at OSL pt. viser meget voldsom vækst - men husk at træerne sjældent vokser ind i himlen. Heller ikke i Norge 
Så jeg fortsætter med at være skråsikker Martin...
|
Det är precis som PP skriver SAS är ett danskt företag " SAS DK arbetar aktivt för att stärka CPH som hub". Om jag inte tar fel så borde ett sådant beslut styras uppifrån då ju SAS inte bara är danskt om någon missat det. Om varje lands del fick bestämma skulle väl t.ex långlinjeutbudet se annorlunda ut både på OSL och ARN. Men saker kan väl förändras. Svenska staten valde ju Finnair för sina långflygningar till Asien förutom Pelking och Shanghai. varför inte också dessa med Finnair, kanske har SAS lovat något!!?? och varför inget SAS till USA från OSL!!?? rseer inte norrmän till USA!! Och upptagningsområdet från OSL innrymmer ju även Göteborg så borde ju fungera om man vill!!!! Nej ARN och OSL får nog klara sig utan SAS hjälp.
Borde inte OSL ligga väldigt bra till för en linje med Thai till bangkok nu när man gått upp till dagliga från både ARN o CPH. Har i och för sig hört att man tänkt flyga två ggr om dagen från ARN vissa dagar, men visst finns det underlag från OSL!!
|
Puss puss!
__________________
Lufta er for alle!
|
|
|