![]() |
|
|
View Poll Results: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni? | |||
Oslo - Atlanta |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Oslo - Boston |
12 | 10.91% |
Oslo - Calgary |
1 | 0.91% |
Oslo - Chicago |
17 | 15.45% |
Oslo - Miami |
15 | 13.64% |
Oslo - Montreal |
1 | 0.91% |
Oslo - Los Angeles |
11 | 10.00% |
Oslo - San Fransisco |
3 | 2.73% |
Oslo - Seattle |
6 | 5.45% |
Oslo - Toronto |
3 | 2.73% |
Oslo - Vancouver |
1 | 0.91% |
Oslo - Washington |
1 | 0.91% |
Bergen - New York |
0 | 0% |
Stavanger - New York |
2 | 1.82% |
Ingen ny rute :-( |
37 | 33.64% |
Voters: 110. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#121 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man må se litt mer på det store bildet enn hva SQ321 gjør. For SAS er dette bra- For Oslo er det .. OK. For Norge utenom OSL er det bra. Vi snakker tross alt om to nye destinasjoner. Og det er bra med tanke på hvor liten langruteflåten til SAS er.
Så ja, debatten vil blomstre i morgen, men etter min mening kjører enkelte opp forventningene til urealistiske nivåer her. |
![]() |
![]() |
#122 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
ARN har ju helt lämnats utanför ryktena, så vi med bas i Sthlm kanske borde vara mest bittra? |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
For oss (meg i allefall), hva er det vi "vet" kommer i morgen?
Jeg har fått med meg OSL-MIA, noen andre fra noen av hubbene?
#125 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det var da ikke måte på hvor sure man blir på Eivind Roald da... hans jobb er bare å si det som virker mest fornuftig for bolaget. Det er ikke en rettsak.
Så han bullshitter og uttaler seg på måter som får pressedekning og som kanskje forvirrer konkurrenter eller andre ting.
#126 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#127 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
For Norge utenom Oslo er det bra? Tja, hvis man bor i byer med direkte connection til CPH, kanskje. Quote:
For å være helt ærlig så har jeg aldri hatt noen særlig forhåpninger om IC-ruter ut fra OSL for SAS, uavhengig av hva SAS selv sier og har sagt. |
||
![]() |
![]() |
#128 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#129 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Det blir forferdelig snevert nå enkelte her inne kun argumenterer som om norske interesser = osloregionen sine interesser NRK har denne saken under "Nordmenn elsker å slippe Gardermoen" http://www.nrk.no/mr/suksess-for-dir...det-1.12504446 Last edited by Rland; 18-08-2015 at 19:35. |
|
![]() |
![]() |
#130 |
AirBussjåfør
|
![]()
Dersom de nå lanserer MIA (hvilket jeg håper på), når vil ruten ha første flygning i så fall?
Noen som husker hvor lang tid før planlagt oppstart SAS annonserte Hong Kong? |
![]() |
![]() |
#131 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå har SK i alle fall begynt å bevege på seg på FB om nye ruter.
![]() ![]() ''Følg med! Snart avslører vi våre nye langdistanse-destinasjoner fra Skandinavia. Hvilke håper du på?'' Tja, hva skal en ønske, kanskje OSL-MIA eller OSL-SFO hadde vært noe, og CPH-LAX. ![]() Last edited by ForeverSAS; 18-08-2015 at 19:52. |
![]() |
![]() |
#132 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men artikkelen er uansett ikke relevant. Selvsagt vil folk stort sett foretrekke å fly direkte til riktig pris men for folk i distriks-Norge så vil de alltid måtte mellomlande for å reise IC med SAS. Så kan en evt diskutere hvor de foretrekker å mellomlande dersom de får velge, men det har ikke noe med denne artikkelen å gjøre. |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men klart, det er mange som alltid vil hate hovedstaden og alt som har med den å gjøre men det er ikke et ukjent fenomen uavhengig av nasjon ![]() |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
Trangsynt
|
![]() Quote:
Har jo ingenting med Gardermoen som flyplass å gjøre...direkteruter er alltid best (som regel). Om man absolutt skal unngå Gardermoen, om man allikevel må ha en mellomlanding, så er det bare på trass. OSL er en helt kurant flyplass. Last edited by TommyL; 18-08-2015 at 20:06. |
|
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er jo rart at vide, at der herinde findes ufatteligt mange "route directors", som ved bedre end dem der træffer beslutningen om hvorfra og hvortil evt. nye SAS langruter skal gå.
iblandt de mange kommentarer der er skrevet, synes jeg , at jeg kan fornemme en vis form for raseri, hvis ikke der kommer en rute fra OSL...Oh så er det jeg spørger : " der er jo et Norge uden for OSL, hvad med dem" ? skal der ruter fra SVG, BGO, TRD og TOS ? Det er er jo klart at SAS lægger deres rute strategi, efter nøje studier, og ikke efter pres...Derfor vil de nye langruter bliver der, hvor forbindelser fra andre steder har bedst og måske kortest connection tider...Om det så bliver OSL, ARN eller CPH er vel i bund og grund ganske ligegyldigt.... Ruterne kommer derfra hvor det passer bedst ind i SAS`rute koncept....og absolut ikke bare fordi et eller forum mener at de ved bedst. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
#136 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Dette har ingen ting med hat til hovedstaden å gjøre, men for meg personlig finner jeg OSL mindre attraktiv som transfer flyplass enn CPH og AMS. Dette gjelder både for IC og Europa. Primært har dette med "toll-tullet" å gjøre. Sekundært finner jeg OSL mindre trivelig og sjarmerende som flyplass enn en rekke andre store flyplasser. Og jeg trives i Oslo og har reist til eller fra OSL 1246 ganger siden den åpnet Tilsvarende for CPH er 756 og AMS 214, så dette er ikke basert på enkeltopplevelser, men det som har satt seg hos meg over tid Last edited by Rland; 18-08-2015 at 20:26. |
|
![]() |
![]() |
#137 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Nå har vel Kjos lovet direkteruter fra de fleste regionale flyplasser i Norge til Nord Amerika. I den grad det ikke er et PR jippo, så er det vel lys i tunellen for de som bor nord for Stjørdal og |
|
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er klar SAS planlegger og åpner ruter etter studier og analyser, men det er naivt å tro at de ikke påvirkes av press og påvirkning. SAS sin ruteutvikling påvirkes av meningene til egne ruteplanleggere og analytikere, pilotforeninger, kabinorganisasjoner, ledelse, styret, eiere, flyplasser, reiseindustrien, næringslivet, interesseorganisasjoner, intensiv.- og støtteordninger politikere+++. I tillegg så planlegges det ut i fra strategi, konkurrenter, flåteplanlegging, feed, connections, rutetider, alliansepartnere, interlinepartnere, paxstrømmer+++. Og alt dette med utgangspunkt i 3 land sine interesser! Det er derfor sjelden et enkelt svar på hvor ruter skal gå til og fra, derav denne diskusjonen. |
|
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av 2015? | robertaas | Flyforum | 4 | 27-07-2015 12:54 |
Hvilken rute fra Houston med LH? | Klette | Reiseforum | 16 | 13-06-2013 04:01 |
Ny rute fra Seattle til Europa starter 07 Juni 2008 | dc-8-63 | Flyforum | 54 | 13-12-2007 08:24 |
Ny rute fra Doncaster til Norge ?? | OsloAirports | Flyforum | 9 | 05-10-2007 21:50 |
Ny rute fra Norge | Hurum | Flyforum | 14 | 09-08-2006 20:29 |