![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fy flate, 6 mndr er en høy pris for en kveld på fylla.
Det er så klart alvorlig, men om man ser i forhold til voldsdommer og slikt er det latterlig mye.
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Selvfølgelig på kanten alvorlig om man ser opp mot andre dommer som f.eks. vold. Men helt på sin plass med tanke på faren man kunne satt så mange andre medmennesker i. Kunne godt ha revet i noen til med det samme, men burde sonet straffen i sitt hjemland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
er "litt dagen derpå", men her var jo den ene regelrett full OG den andre betydlig redusert. Oppskrift på katastrofe...
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Mener leste at strafferammen er to år, så kunne fått mer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er vel egentlig det jeg mest mener
Jeg har ikke kompetanse eller erfaring til å mene noe om absolutte strafferammer. I alle meddommerårene mine fortalte alltid dommerne om at det var puslete rammer for vold ettersom det ikke var viktig for samfunnet å straffe ekstra hardt. Med skatteunnlatelser og sånt var det derimot viktig for samfunnet å avskrekke (eller noe sånt). Jeg har alltid forundret meg over strafferammer. Sannsynligvis (forhåpentligvis i hvert fall) var jo ikke dette noe som var forsettelig. Altså, de gikk neppe sammen i ukevis og planla å drikke seg dritings for å gjøre livet utrygt for andre. I et sånt lys så høres det voldsomt ut. Det er jo ikke sånn at de kan komme ut av fengsel å bli piloter igjen heller. 6 måneder fengsel og ruinert karriere for resten av livet. Det er mytji for en runde på fylla.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 17-08-2015 at 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Men det er ikke en høy pris for å ha planlagt å i fylla fly en noen er glad i til syden. Disse folka er den profesjonelle delen av en avtale. Da bør de opptre der etter. Disse gjorde desverre ikke det.
![]() |
![]() |
#8 |
FlyKirurg
|
![]()
6 måneder ubetinget fengsel og en karriere man kanskje har brukt flere hundre tusen kroner på, som forsvinner for en flaske whiskey. Man kan virkelig lure på hvorfor..
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For styrmannens del synes jeg seks måneder fremstår som en fornuftig utmålt straff, når man ser hen til den høye promillen og den faren han ville utsatt passasjerene for om flyvningen ble gjennomført.
Håper og det bedømmes tilsvarende strengt for resten av de tiltalte blant crewet. Det at ingen andre blant dem sa i fra eller eller gjorde noe for å få stoppet dette er vel og ganske foruroligende. Det kan virke som at blant disse crewmedlemmene (og forhåpentligvis ikke generelt) var det kollegiale samholdet viktigere enn passasjerenes sikkerhet. Det er uakseptabelt. Håper og dette følges opp med hyppigere stikkprøver. Når man som pilot eller styrmann møter opp beruset på jobb er det vel heller mer betimelig å lure på om man har tilstrekkelig dømmekraft til å ha noe på et flight deck å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kabin crew tatt med promille på SVG | DC 10-30 | Flyforum | 21 | 14-07-2019 15:58 |
Novair søker cabin crew (OSL) | Glenn | Flyforum | 1 | 11-12-2011 01:05 |
Norwegian/Thomas Cook, Cabin Crew OSL | LovNy | Småprat | 8 | 11-08-2011 15:38 |
Air France ansatt tatt med hasj på Osl | MartinL | Flyforum | 10 | 02-01-2010 17:53 |
Flere bilder tatt i jobbpause- på OSL natt til Lørdag 17/11 | SE-DYD | Bilder & foto | 5 | 19-11-2007 13:15 |