![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Hei, sitter på HAM og venter på at DY skal ta meg hjem, som den skapspotteren jeg er liker jeg å tro at jeg klarer å skille de vanligste flytypen fra hverandre.
Jeg ble da litt i stuss da det jeg trodde var en 738 fra SU beviselig ikke var en 738, men en A320, siden AB maskinen som fulgte etter var en 738 og så like er de jo tross alt ikke.. Det som lurte meg var sharkleten på SU maskinen. Så da er frågan, hva er forskjellene som er greie å se, de jeg har kommet fram til nå er: -cockpitvinduene har ikke samme vinklingen, når man ser fra siden -APU exhaust har forskjellig design -Haleroret har forskjellig utforming -Vinkelen i forhold til bakken på innsuget på motorene, sett fra siden, er forskjellige Noen andre ting man kan se, evt. er noen av mine observasjoner gale?!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
PW vs CFM på A32x | ENBO | Flyteknisk forum | 1 | 15-07-2017 01:40 |
Forskjeller i forsinkelser mellom DU og SK | Spruce Goose | Småprat | 3 | 03-05-2014 19:09 |
Forskjeller på A320NEO og 737MAX? | fokkeren | Småprat | 1 | 26-07-2012 10:31 |
Kleshengere i nyere B73X | Swiffer | Småprat | 4 | 18-01-2012 15:32 |
Forskjeller mellom MD - 81 og MD - 82 | 737-405 | Flyteknisk forum | 35 | 02-12-2009 20:37 |