![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
For et par år tilbake så satte Austrian Airlines all sin operative virksomhet ut til Tyrolean. Slik jeg ser det var dette for å kvitte seg med høye lønnskostnader og andre forpliktelser.
Burde ikke SAS ta slike grep for å overleve på sikt? Nå eier ikke SAS noe lavkostselskap som kan overta operasjonen, men sett at SAS kjøper JT og overfører fly/personell til dette selskapet, men driver videre som SAS på samme måte som Austrian gjør. Ville ikke dette på sikt gjøre SAS mye mer konkurransedyktige mtp kostnadsnivå i forhold til feks DY? Ansatte i Austrian fikk vel tilbud om jobb i Tyrolean til Tyrolean betingelser. De fleste takket ja slik jeg har kunnet lese meg frem til. Hva tror folket? Kan slike grep løfte SAS fra sumpa en gang for alle? Thomas |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turkish Airlines og SAS "Mine bookinger" | kblaur | Reiseforum | 3 | 09-11-2013 21:03 |
Bør "Monkey class" få en ny betydning ? | AirbusTrond | Småprat | 6 | 26-07-2011 20:36 |
SAS Norge på Topp i ARRIVAL PERFORMANCE på "Top European Airlines" | msil | Flyforum | 4 | 05-07-2008 12:57 |
SAS Scandinavian Airlines Douglas DC-9-41 "OY-KGR Current livery" | LN-REF | Samlerhjørnet | 42 | 24-05-2008 15:39 |