![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da jeg var ferdig med mine studier hadde jeg egentlig tenkt å dra på en skikkelig spenstig ferie for å feire. Men så gikk jeg plutselig hen og fikk meg fast jobb i stedet, så det mest spennende jeg gjorde den sommeren var å kjøre til Strømstad to ganger på en uke..
Nå, etter 4 år som kontorsliter var den en finfin anledning til å gjennomføre ferien jeg aldri dro på og sammen med min medsammensvorende ble det planlagt roadtrip i USA. At det ble akkurat USA var mest tilfeldig da vi snublet over mileage bargains fra Lufthansa en gang i mars; man trenger ikke å være konsulent for å finne ut at 55.000 poeng for en person t/rt i biz er bedre enn 60.000 for samme turen på økonomi. At man i tillegg kunne fly 748i gjorde det ikke akkurat vanskeligere å bestemme seg. Ulempen var at tilbudet vi fant kun gikk til Washington DC og det var ikke den delen av USA vi hadde tenkt å se, så det ble til at vi røyk på noen økonomibilletter til Las Vegas via San francisco, samt et finfint uttak av bonuspoeng på 2 enveisbiletter i biz fra San Fransisco til Washington DC til hjemturen igjen. Flyturen ble dermed: OSL-FRA: LH A320 Biz FRA-IAD: LH 748i Biz IAD-SFO: UA 320 Eco+ SFO-LAS: UA A319 Eco+ SFO-IAD: UA 737 Biz IAD-FRA: LH 748i Biz FRA-OSL: LH A320 Biz (fritt etter hukommelsen, noen av flytypene er lettere å huske enn andre) For kjøreturen ble det fort bestemt at vi ville se Grand Canyon og når man er på de trakter må man nesten se området rundt Sedona og Monument Valley også, så da ble det slik. I tillegg har jeg lenge hatt lyst til å kjøre Highway 1 forbi Big Sur, så da vi var ferdig i ørkenen satte vi kursen mot kysten og Los Angeles. I god prosjektlederånd ble hele turen sirlig planlagt i et regneark slik at man kunne rapportere fremgang til interessentene hjemme. Gevinstrealisering for prosjekt Roadtrip kunne vi sikkert vært flinkere til å følge opp, men kost/nyttevurderingen var såpass skral at vi valgte, som prosjekter flest, å gjennomføre for gjennomføringens del. Totalt var vi borte i 3 uker så jeg er litt usikker på hvor lang denne rapporten egentlig kommer til å bli, men dere får rope ut hvis det blir for langdrygt ![]() Last edited by Sykkelthor; 04-08-2014 at 13:27. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Roadtrip i USA | Robin882 | Reiseforum | 21 | 13-01-2014 17:32 |
The Great Christmas Escape in F, C & Y | nime | TripReports | 85 | 22-11-2013 17:35 |
USA roadtrip 2012 | AlexanderDGL | Reiseforum | 14 | 07-01-2012 10:56 |
All I want for Xmas is a great Bizflight | Tommy777 | TripReports | 49 | 08-01-2009 12:30 |
The great Passenger Name Record sell out | Jens W | Flyforum | 0 | 13-08-2007 04:31 |