Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 13-05-2014, 14:12   #1
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Vin TR SVG-FRA-OTP-FRA-OSL-SVG

En rapport fra undertegnedes lille "vårferie".

De fleste bildene er tatt med en iPhone, så varierende kvalitet får man beklage for å forkant. Kommenter gjerne.

30.04.2014 SVG-FRA LH875 - D-ABIW

Lufthansa - D-ABIW by Pål Leiren, on Flickr

Ble plukket opp på jobb av kjerringa på jobb og parkerte på P7. Var ikke lett å finne en ledig parkeringsplass, så det måtte jo bare bety at det var flere som hadde samme tanke som oss, og få tatt seg en langhelg et eller annet sted.

Hadde allerede sjekket inn dagen før, men måtte uansett innom innsjekkingsautomaten en tur av gammel vane. Fikk ut to stk. BP. På innsjekk var det kun en skranke betjent. Tipper det var 12-15 personer i kø, men mange av disse var i sikkert noen som reiste sammen/familie. Stilte oss i business innsjekking i stedet da man er LH S, men den var ikke betjent. Etter relativt kort tid ble denne skranken etter hvert betjent. Men jeg er overbevist om at det var mange der som egentlig ikke hadde rett til å stå der, men det ble nok ikke håndhevet!

Innom sikkerhetskontrollen, og en ekstra sjekk av kamerabag, deretter en kaffekopp og litt mat til kjerringa, og innom taxfree'en for "litt" snus. Tok meg og friheten til å "kjefte" på hun i kassen, siden hun ikke denne gangen som på ABZ turen tidligere i år ikke påpekte at jeg hadde 2 x kvoten.

Etter hvert som det nærmet seg boarding, ble det informert på høyttaler at flyet var forsinket ca. 30 min. Klarer ikke å huske grunnen.

Takeoff fra RW 36. Her vard det faktisk godt å se at gardin var i bruk, selv om man fløy monkey class. Tre rader business og resten økonomi. Har man kjøpt C-billett så har man det!

Men selv om man fløy monkey, så hadde man det ikke direkte vondt når vi hadde en toseter alene på nødutgang. Den sedvanlig Warsteiner'en ble rekvirert, og ferien hadde begynt!

Lufthansa LH 875 by Pål Leiren, on Flickr

Inflight Meal LH875 by Pål Leiren, on Flickr

Alt i alt en OK tur med Lufthansen, men jeg må si jeg likte dårlig masingen om taxfree og taxfreekatalogen på høyttaleranlegget. Fikk dessverre litt "DY og chartevibber"! Ikke bra!

Etterhvert som vi nærmet oss, og nærmet oss nedstigning, ble det annonsert på høyttaleranlegget at dersom noen må på do, så må dere gjøre dette nå! Ble og opplyst om å bli sittende, da det kom til å bli turbulens turbulens på vei inn til FRA. Og det ble det sannelig gitt!

Duppet av og våknet opp da flyet landet med et brak på RW 25L. Ble bussgate og en busstur til T1 og hvor det på bussen ble en liten opplæring i flykjenning på kjerringa! Om det ble en suksess, kan diskuteres! :-D

Kjapp tur i passkontrolløren og ut av Schengen og en kjapp tur innom Taxfree'en for noen småting. Deretter var det å finne frem til den "riktige" businessloungen i forhold til gate 2X som flyet forventes å gå videre fra. Fisket opp sølvkortet og kjøpte en voucher for EUR 25 slik at jeg fikk ta med kjerringa inn i loungen. SAS BP ble promte byttet ut med et skikkelig et med LH logo på! Både mine ord, og dragen sine ord! Kanskje ikke det taktisk smarteste valget av lounge, da man ikke har direkte utsyn mot tarmac/RW, men man lærer så lenge man lever!

Lufthansa Business Lounge T1 by Pål Leiren, on Flickr

Men suksess ble det, så nå kan fremtidige flyturer bli en del dyrere fremover Og det morsomste med hele loungebesøket var at kjerringa postet på Facebook at hun var i en LH business lounge siden unge lovende Sirpjalle har sånn "viktigperkort"!

LHBS by Pål Leiren, on Flickr

Last edited by sirpjalle; 13-05-2014 at 15:30.
sirpjalle is offline   Reply With Quote

Posting Rules