Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 10-02-2014, 22:12   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
Kamera SXM - Maho Beach, St Maarten, februar 2014

Booket i høst et cruise i Karibien for fruen og meg. Da ferdaplanen viste at vi skulle innom St Maarten, ble onde planer lagt og jeg påberopte meg umiddelbart immunitet mot utflukter, shopping og annen organisert djevelskap den dagen. Dette ble lykkeligvis innvilget.

Så derfor ruslet jeg bort til drosjeholdeplassen etter frokost og fant en maksitaksi som skulle samme vei som meg. Noen skulle til Maho Beach og noen skulle til en strand like ved som het Mullet Beach. Om stranda var oppkalt etter fuglen eller hårsveisen, spurte jeg ikke om ....

Men uansett - etter ca en halvtime, rundet vi flyplassen, passerte terminalen, slapp av fire personer ved Mullet Beach før vi til slutt ankom Sunset Bar and Grill, som ligger godt plassert ved stranda, til og med med egen 'ankomstservice', oppdatert daglig.



Fant meg en god plass under en parasoll med god utsikt, og den første Preseidente'n ble snart levert. Og så begynte ting å skje ...


Mye småtasser som kom og gikk ... dette er Winair's Twin Otter PJ-WCA.


En splitter ny ATR-72, levert til LIAT i oktober 2013.


En ikke fullt så ny Dash 8-300 - levert til Hamburg Airlines i 1991 ..


Insel Air Aruba MD82 P4-MDD, levert til ATI i 1990.

Vanskelige lysforhold denne dagen, så er ikke helt fornøyd med alle bildene - men det er som det er ...


Delta 737-732 N307DQ - levert i 2009.


United 737-724 N27722 - levert i 1999 (til CO)


Jetblue A320-232 N766JB 'Etjay Luebay' - levert i 2008.


Det var også en jevn strøm av bizjets - dette er CS-DKC, en Gulfstream fra Netjets.


Denne Twin Otteren fra Winair ville være med å leke med de store gutta. Han kom taksende helt til enden, før han snudde og rygget så tett inntil gjerdet som han turde. Så dro han på det han kunne, og la i vei. Imidlertid var det ikke så veldig kraftig jetblast fra ham ...


Det så litt annerledes ut bak American's 757, gitt ...


PP-NMM, en Embraer 505 Phenom 300, kom inn temmelig lavt ..


American 757-223 nummer 1 - N189AN.


.. og nummer to litt senere - N698AN.


Ikke helt heldig med lyset her, men dette er Air Caribes A330-223, opprinnelig levert til Swissair i 1999.


Sunwing B737-8K5 C-FPZB, levert i 2007. Flyr på sommeren for Thomson som G-FDZB .


Dagens beste. USAirways A319 N708UW, levert i 1999.


Air France A340-313X F-GNII, levert i 1999.

Og da gjenstå det vel bare å minne om at jetblast er farlig ....



.. og at det er deilig ved havet.



Takk for titten !!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Turrapport inklusive bilder fra Maho Beach St Maarten Gnilre TripReports 1 24-02-2014 19:46
Maho Beach preview LN-MOW Bilder & foto 6 07-02-2014 13:40
Mahó Beach, St. Maarten Twin Otter Bilder & foto 12 20-08-2010 10:54
St. Maarten & Maho Beach: British Airways, Corsair og Norwegian MountainDew TripReports 32 27-05-2010 18:52
Et par bilder fra Maho, SXM! PH-BXA Bilder & foto 2 23-12-2009 19:40


All times are GMT +2. The time now is 03:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.