Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 05-01-2014, 15:47   #1
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

USA Roadtrip i USA

Hei. Jeg og familien min planlegger en USA tur til sommeren. Vi har aldri vært i USA før og tenker at nok for være nok. Vi må få opplevd denne herligheten av et land! Vi har tenkt å kjøre gjennom landet å få med det flotteste landet har å by på. Og det er her jeg trenger hjelp av flyprat-familien! Vi tenker å starte i New York og avslutte i Los Angeles eller San Fransisco. Regner med sistnevnte er best, siden SAS flyr dit. Vi bor i KRS og jeg personlig tenker at SAS er det beste og tryggeste valget! Så trenger jeg litt info av dere og gode tips til reisemål og generelt om USA.

Hva trenger man av papirer for å reise til USA? Er det bare å reise, eller må man til den amerikanske ambasaden å fikse visum og slikt?

Jeg har norsk førekort (klasse B), hvordan er kjørekulturen i USA? Lett å kjøre? Noe jeg trenger å vite. Jeg merker at det er dette som gjør meg mest nervøs med hele turen.

Hvordan er det med leiebil, lett å få tak i? Vi blir 9 stk totalt (2 familier/2 biler).
Hva bør man leie? Personlig hadde jeg lyst på en Camaro el. Men ser fort at det blir vanskelig siden vi er så mange, så jeg tenker en stor SUV er hva vi bør gå for.

Hvilke steder har dere å annbefale på denne turen? Er Route 66 noe å satse på? Det gjør ikke om man må kjøre litt ut av ruta for å se/oppleve noe fint.
Jeg har tenkt ut følgende plasser som bør besøkes/legges av tid til:
-New York
-NASA Space Center (Houston)
-Mount Rushmore
-Yellowstone National Park
-Death Valley
-Grand Canyon
-Las Vegas
-Los Angeles
-San Fransisco
-En stor fornøyelsespark i USA stil (gjerne flere om de ligger langs ruten).

Her er et utkast av en rute jeg har satt opp i Google Maps.
Har jeg glemt noen steder som bør besøkes?

Hvor bør man ikke gå (tenker litt på kriminalitet og slikt)?

Er det lett og få tak i moteller langs veien? Er det dyrt, er det bra standard på slikt eller er det like greit å velge hotell?

Hvor lang tid tar en slik tur om man kjører mest mulig hver dag?
Vi har vell 2 uker til rådighet.

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote

Posting Rules