![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisann!
Jeg er for tiden i gang med siste året av en mastergrad i Airport Development and Management ved Florida Institute of Technology. Det betyr også at masteroppgave skal skrives og emne må bestemmes; Så fort som mulig. Jeg har allerede fundert litt på følgende emner, men har ikke funnet noe som jeg føler jeg kan bygge videre på. - SCAT-1s påvirkning av regulariteten på kortbanenettet i Norge. (Etter en telefonsamtale med Widerøe i dag fikk jeg vite at det ville bli vanskelig å finne noen signifikant forbedring her før testperioden var over) - Ombordstigningsstrategier (Utforske litt hvordan man kan effektivisere ombordstigningsprosessen) - Sammenligne "forecasts" av flybevegelser og passasjerer fra tidligere masterplaner med faktiske data. - Kikke nærmere på punktlighet, regularitet og pålitelighet, og hvordan flyselskaper rapporterer dette til deres fordel. - Hvorvidt gratis trådløst internett påvirker de reisendes valg av flyplass. Spørsmålet mitt er derfor: Er det noen der ute som har noen gode ideer til en problemstilling eller et emne til en masteroppgave som er direkte eller indirekte relatert til Airport Development and Management? På forhånd takk ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Masteroppgave | econ | Flyforum | 5 | 26-10-2014 13:44 |
Innspill til kategorisering av norske GA-flyplasser i forbindelse med masteroppgave | Flybird | Flyforum | 4 | 26-09-2013 17:18 |