Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 15-06-2013, 18:46   #1
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

USA Med SAS og United til New York i economy og business

Så var det tid for tur igjen. Denne gangen var det høyst sponant siden turen altså ble booket litt over to døgn før avreise. Etter tips her på forumet kom jeg i kontakt med en fyr fra Askim som solgte en billett OSL-IAD (via CPH) i pinsehelgen, utreise 16.mai og hjemreise 21.mai. Han hadde ikke lengre mulighet til å dra siden hans venner som han skulle besøke i D.C. var flyttet til Kanada. Så jeg heiv meg rundt og fikk skrapt sammen 1500 penger og overført i en fei til denne hyggelige mannen. Deretter ringte jeg SAS og fikk endret navnet på billetten til den nette sum av 500 kroner. Da det var gjort, og jeg hadde fått tilsendt min billett (med ny bestillingsreferanse) kunne jeg velge seter på sas.no. Fant meg noen greie seter mellom OSL og CPH på vindusrekka, mens jeg på IAD-flightene valgte meg midtgangseter relativt langt fremme. Jeg så at det var ganske fullt begge veier, så jeg satset litt penger på en Optiontown-request til Y og C på hjemreisen. Jeg fikk også bestilt meg en tilslutningsbillett (ungdomsbillett) til OSL fra KRS på sas.no, mens jeg ville vente med å bestille returen da jeg ikke visste om jeg ville ta tog hjemover eller en annen rute (mer om det senere )

Nå som jeg hadde fikset meg billett til USA, gjaldt det å finne ut hva jeg skulle bedrive tiden med den helgen. Jeg fikk opprettet toveis kontakt med familien min i New Jersey og samtalen gikk noe sånn som dette:

“I'm coming to the US!”
-”When?”
“Thursday!”
-”....This Thursday?”
YES!”
-”We will be in Lake George, NY, do you wanna come?”
YES!”

Så var det å komme seg til Lake George, da. Albany, NY er nærmeste flyplass, så jeg endte opp med å booke IAD-ALB/EWR-BOS-IAD med United.

Før avreise så min reiserute dermed slik ut, alt i economy:
16.mai
SK208 KRS-OSL 0720-0805
SK1455 OSL-CPH 1005-11.15
SK925 CPH-IAD 1220-1500
UA4886 IAD-ALB 1715-1846

21.mai
UA551 EWR-BOS 0714-0830
UA1455 BOS-IAD 1002-1134
SK926 CPH-IAD 1715-0715

22.mai
SK1462 CPH-OSL 0815-0925

Etter hvert så vil du skjønne at enkelte av flightene ble byttet, noen til neste dag, noen til en annen by. Og to av dem ble slettes ikke flydd i economy, men langt mer behagelig i business class. Mer om det senere!

Med itinerary'en klar, var det bare å pakke veska og sette kursen mot en langhelg i New York!

Posting Rules