![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
TripReport - Praha
Del 1 Å starte morgenen kl 05:00 er ikke helt i stilen for en musiker, men allikevel nødvendig for en punktlig systematiker med flight 07:30. Turen gikk med Mercedes S-klasse, taxi riktignok, med en morgenglad og pratsom sjåfør, som både fikk ut litt frustrasjon over kollegaer som aldri vasket bilen, og fikk ønsket oss en nydelig, riktigsågod, fantastisk tur en rekke ganger. Hyggelig, altså. BGO er som alltid. Jeg misliker flyplassen stort sett fra jeg kommer inn til jeg letter. Det hjelper ikke med en relativt radig sikkerhetskontroll når bilettkontrollørene tydeligvis har stått opp og tenkt at "idag skal jeg jammenmeg ta dem!". Har ikke følt meg så mistenkliggjort siden jeg fløy til Libanon, der passkontrollen inn i landet tydeligvis er basert på en tanke om at hvis man stirrer hardt nok, så avslørere man juksemakere. Ikke så hyggelig, altså. SAS SK244, 07:30. Med avreise hjemmefra 05:45, og 20 minutter til Flesland, sier det seg selv at vi hadde alt for god tid. Dermed baguette med litt for mye kyllingsalat, Cola Zero og kaffe. Baguetten fra La Baguette var ikke like sprø som den man får på UpperCrust på OSL, og jeg klarte dermed å spise den helt uten å få kuttskader på leppene. Kjekt, altså. Gate 27 på BGO - innimellom bak sikkerhetskontrollen, og jeg venter alltid så lenge som mulig med å gå til gate. Med andre ord er jeg ved gate 15 minutter før boarding, som vanlig, og som vanlig tenker jeg at neste gang, da gidder jeg ikke gå inn hit før det faktisk popper opp "Go to gate", eller kanskje til og med "Boarding" på mobilvarsel fra Avinorappen. 737-700, 9B og 9C. Gidder ikke ta bilde av knyttnevetest - med 178 på strømpelesten glir jeg relativt lett inn i de fleste seter. Det ble mye jeg ikke liker her, så jeg må få skryte av SAS. Selv om de har gitt opp det der med å boarde de som sitter langt bak først. Men det skjønner jeg, for folk hører neimen ikke etter. Iallefall - jeg er av de som synes det er kjekt med gratis aviser og kaffe. Par timer stayover i Oslo, men vi må ut og hente bagasje, og sjekke inn igjen. Fredag før påskeferien. Jeg forklarte SAS at det syntes jeg var litt teit, og SAS svarte at det var de enige i. Enige, altså. Og der er vi nå. På en iPad, klar for takeoff fra BGO. Lover bilder i del 2 altså. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For oss som flyr til PRG, NCE ++ på EBG-kampanjen til SAS | jcnorway | Reiseforum | 245 | 01-11-2013 15:09 |
Med SAS fra OSL til KRS - ORD-LHR-OSL:BA | Cecilie | Reiseforum | 12 | 22-03-2013 15:52 |
SAS Norge på visit til PRG | OSLflyer | Flyforum | 19 | 08-04-2009 15:38 |
BGO-OSL-TXL t/r medio mai med SAS-BR | DCHalvorsen | TripReports | 4 | 03-06-2006 16:54 |
"SAS" med widebody fly til OSL fra 05nov04 | Guest | Flyforum | 9 | 26-10-2004 20:02 |