![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk mail fra SK tidligere i dag om at en rute OSL-LHR-ORD i C i april var endret fra følgende klokkesletter (avgang OSL kl. 10.40 ble kansellert og vi ble derfor ombooket til en avgang som i stedet går fra OSL kl. 07.50).
I stedet for 3 timer på LHR ville det bli 6 timer, samt at vi måtte stå opp "midt på natten", i alle fall i mine øyne. Ikke verdens undergang, men... Derfor ringte jeg og spurte om alternativer til OSL-LHR eller OSL-et elller annet-ORD, hvorpå SK-representanten sa at det var "take it or leave it". Jeg spurte om jeg hadde noen rettigheter til alternative ruter, men fikk negativt svar. Jeg spurte da om navnet på SK-representanten og sa at jeg skulle sjekke mine rettigher på annet vis før jeg evt. ville akseptere ombookingen. Da fant hun plutselig en alternativ rute med akseptable tider (OSL-CPH-LHR med avgang OSL kl. 10.05). Jeg takket for hjelpen. Spørsmålet mitt er om hun ga meg mer enn hva jeg har krav på, eller om hun bløffet når hun sa "take it or leave it"? Kunne selvfølgelig ha satt meg inn i regelverket, men her inne er det jo mange som kan dette.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Re-ruting og ombooking ved innsjekk? | VirreVapp | Reiseforum | 25 | 26-04-2014 22:54 |
Ombooking ved forsinkelser | blazius | Reiseforum | 6 | 25-02-2011 05:14 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |
Bonuspoeng ved ombooking | VoiceCom | Flyforum | 8 | 15-12-2006 11:12 |