![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
13 desember reiste jeg og kjæresten min til Chile for å feire jul og Nyttår med familie og ha en liten ferie og nyte varmen når det var såkaldt i norge
vi kjøpte billettene i oktober, og KLM er den som hadde de billigtste prisene til den tiden med tanken at prisene stiger noe sykt opp i den tiden så reisenturen var på vei bort med KLM/LAN og tilbake var det med AF/LAN reiseruten så det slikt ut TRF-AMS-LIM-SCL og tilbaketuren var det slikt: SCL-GRU-CDG-OSL flyet gikk fra TRF kl 0630, altså en av de første flyene som drar på morgen, så da var det opp å stå rundt kl 3 på morgen den dagen ( egentlig så sov vi ingenting denne natta) noen venniner av kjæresten kjørte oss til flyplassen. hadde sjekka inn online, så det var bare å printe ut billettene og levere bagasjen så med engang de åpna sikkerthetskontrollen så værte det inn. bildene er av dårlig kvalitet fordi kameraet mitt gikk i stykke i turen, disse bildene er bare fra Iphonen Sandefjord-Amsterdan Flight: KL1212 flytype: Embraer 190 sete: 17 A og C flyet som skulle frakte oss til AMS ![]() den sto parkert rett ved vår fly ![]() greit plass for beina ![]() frokost på flyet, smakte ganske godt ![]() landing i amsterdan ![]() Hade =) ![]() I amsterdan hadde vi en ventetid på 4 timer, der gikk vi rundt å så litt i tax free og tok en kaffe på Starbucks. rundt halv 11 begynte vi å gå mot gate vår, med tanken at flyplassen er jo stor og med erfaring så viste jeg at sikkerthetskontrollen er jo rett før gaten og tar tid (noe som skulle påvirke oss ettepå) vi stelte oss i køen og sikkerhetskontrollen gikk som forventa, veeeldig treig. vi var ganske langt foran i køen så vi kom inn fort inn i flyet, noe som ikke var så lurt i det hele tatt. fordi flyet til slutt hadde en forskinkelse på 50 min til slutt pga sikkerhetskontrollen Amsterdan-Lima Flight: KL743 Flytype: Boeing 777-300 ![]() ved siden av så sto det parkert en A330 ![]() det flyet der var parkert på vei til rullebanen, sikkert i flere år nå som det ser ut ![]() etter en time i lufta så var det klar for middagen, for meg var det en spessielrett, siden jeg er laktoseintolerant, smakte ikke så godt som jeg tenkte ![]() ![]() flyet kom til slutt til Lima med 1 time forsinkelse, rundt kl 20 i lokaltid. ulempe var at vi hadde bare 1.10 for å ta neste flyet, noe vi ikke rakk, da vi gikk ut av flyet, så var en fyr fra LAN som hjalp oss og ga flybillettene til neste flyet som gikk 4 timer seinere, med tanken vi ikke skulle komme til tiden vi tenkte at kanskje KLM kunne hjelpe oss med enten låne oss en telefon for å ringe, eller noe til å spise men til vår overrask så var svaret nei, at det ikke var dems skyld, at flyet gikk seit fra amsterdan pga været. noe som irriterte meg og andre personer som var i samme situasjon som oss. til slutt det eneste som han klarte å skaffe var internett passord til en av de lounge som var i Peru etter vi ringte familien via skype så var det klar for å spise noe og dra for å ta neste flye til Santiago Lima-Santiago flight: LP2639 flytype Airbus 320 i denne turen gadd jeg rett og slett ikke ta bilder, jeg sovna med engang jeg satt meg på flyet etter en lang tur fra amsterdan (13 timer, på dagen) og en ekstra ventetid i peru vi ankom til santiago kl 6 om morgen, og sto klar for å ta imot koffert våres men til en enda overraskende fra klm, så hadde de glemt å ta ut baggasjen vår så når de fløy tilbake til Amsteran, var bagasjen forsatt på flyet da var del 1 av reisen skrevet men i løpende av de nærmeste dagene kommer bilder av resten av turen |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly med Squawk 7700 over sør england nå. | ATC-flyradar | Småprat | 6 | 28-10-2014 22:44 |
Diverse Sør-Frankrike i forbindelse med Tour de France | Someone | Reiseforum | 0 | 29-05-2010 18:29 |