Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 20-11-2012, 11:21   #20
ILS2
ScanFlyer Gold

Default Re: Favoritt vs hat-flyplasser

Jeg velger å dele dette inn i to kategorier (kun Europa):

1. Svettetoktsfremkallende flyplasser
2. Behagelige flyplasser

Svettetoktsfremkallende flyplasser

Øverst på svettetoktslisten finner man - ikke overraskende - CDG. En absolutt skandaleflyplass som har alt av det som skaper unødvendig stress; sikkerhetskontroller i hytt og gevær, klaustrofobisk og ulogisk utforming, franskmenn og Air Chance.

Jeg gjør også alt jeg kan for å unngå transfer i FRA, som utelukkende reddes av tyskernes evne til å organisere. Store avstander, ganske trangt, sikkerhetskontroller, ja, i det hele tatt et lite mini-CDG (minus franskmenn).

Takket være dårlig ledelse av sikkerhetskontrollen er også BGO med på denne lite ærerike listen. Antall evakueringer per år er bemerkelsesverdig høyt - og alle gangene skyldes det "sikkerhetsglipper". Svettetoktene melder seg omtrent i det jeg passerer Kokstad. Men, Flesland kan også være fullstendig smooth sailing.

Nye DOK kan oppsummeres som "same shit, different wrapping" i og med at terminalen er ny, men de ansatte er de samme som før. Mangler grunnleggende forståelse for kundeservice, særlig når det oppstår uregelmessigheter, noe som får svetten til å sile når det står på som verst.

Behagelige flyplasser

MUC er for meg en klar ener i Europa. Har lært av feilene i FRA, er fornuftig dimensjonert mht. trafikk, ren og romslig, lett å finne frem, og overraskende korte avstander (sett ift. størrelse). Selv ikke når jeg er på vei hjem etter tre dager på Oktoberfest, klarer MUC å fremkalle svettetokter. Det er imponerende!

Litt lenger syd kan man også føle seg trygg på at ZRH leverer varene som forventet. Litt styr med passkontroll og tog for å ta seg til IC-flightene, men ellers er terminalen rett og slett flott. Pene fellesarealer, enkel togtransfer til sentrum, lys og romslig, ja, rett og slett et behagelig sted å være. Babyloungen (åpen for alle) er et kjempepluss for alle som reiser med småbarn.

Kunne sikkert trukket frem mange flere i begge kategorier, men tar kun med topp og bunn.
ILS2 is offline   Reply With Quote

Posting Rules