Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 09-11-2012, 00:01   #10
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Vel, jeg observerer at folk er utrolig imponert over og hopper rett paa 3500 t/r NYC. Vi har sett priser som er langt lavere enn det.
Det har vi, men ikke i høysesong. Introduksjonsprisene til NYC er, etter min mening, gode. Hvordan prisene utvikler seg, vet vi vel strengt tatt lite om enda.


Quote:
Seter maa man bestille paa forhaand, i 9/8 (ikke 7 timer) er det ihvertfall viktig for de fleste aa ikke faa ett midtsete, saa da maa du paaregne deg 4-500 kroner ekstra. Mat og drikke maa man ogsaa ha paa en saapass lang flight.
Disse 400-500 kronene har du vel allerede tatt med i prisene du nevner ellers, så la oss unngå å telle dobbelt.

Midtsetene må noen sitte i uansett, og noen av oss har erfart at de finnes også hos Norwegians konkurrenter. Noen vil sikkert også se det som en fordel å enkelt kunne betale for nødutgang eller, mot ei billigere reise, slippe å betale gebyret og nærmest være sikret et drittsete. Alt i alt, tror jeg ikke seteprising er veldig avgjørende for reisemønster.

Quote:
Man ankommer til NYC saapass sent paa kvelden at man ikke kan komme seg videre stort sett noen steder. Det betyr at dette er en NYC rute. Punktum. Vi vet hvor stor andel av UA og SK reisende som skal videre er flere enn det som ender opp i NYC.
Det er helt åpenbart ei rute for de som har NYC som reisemål, og det er neppe tilfeldig at en av de største (den største?) interkontinentale destinasjonen fra OSL er først ute. Norwegian har lykkes som punkt-til-punkt i Europa, vi får se om de finner nok destinasjoner der det fungerer interkontinentalt, men jeg tror NYC er en destinasjon som har et marked for det.

Quote:
De vil operere med 3 ukentlige, det er TOTALT. SAS har vel naermere 20 ukentlige avganger fra NYC? Dersom det blir snag (og det har vi sett paa 787 mange ganger allerede) staar man fast i dagesvis, kanskje ukesvis siden neste fly sannsynligvis er stappet. Du kan banne paa at dersom DY forsoeker aa ombooke til andre selskaper at de kommer til aa ta seg MEGET godt betalt for disse setene.
Jeg er spent på hvordan Norwegian vil håndtere snag, for vi vet jo alle at det kommer.

Quote:
Naar det gjelder priser, vil disse REALISTISK ligge mellom 3500-6K norske kroner all in, eller 600-1000 USD, saa man vil ligge FRA ca. 500 norske billigere enn det konkurrentene.
Vi får se hvordan prisbildet ender opp til slutt, men er egentlig normale høysesongpriser OSL-NYC så lavt nede som 4.000-6.500 kr?
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Service ombord på SAS longhaul Ståle Reiseforum 88 28-12-2024 02:57
SAS - LongHaul priser i Business peterfox Reiseforum 1 04-08-2014 07:22
AirBerlin - service og komfort? (splittet) Bizflyer Reiseforum 7 10-03-2012 17:25
Komfort/service - Air China 777-300? ostis Reiseforum 4 19-01-2012 12:32


All times are GMT +2. The time now is 00:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.