Quote:
Originally Posted by Tommy777
Vel, jeg observerer at folk er utrolig imponert over og hopper rett paa 3500 t/r NYC. Vi har sett priser som er langt lavere enn det.
|
Det har vi, men ikke i høysesong. Introduksjonsprisene til
NYC er, etter min mening, gode. Hvordan prisene utvikler seg, vet vi vel strengt tatt lite om enda.
Quote:
Seter maa man bestille paa forhaand, i 9/8 (ikke 7 timer) er det ihvertfall viktig for de fleste aa ikke faa ett midtsete, saa da maa du paaregne deg 4-500 kroner ekstra. Mat og drikke maa man ogsaa ha paa en saapass lang flight.
|
Disse 400-500 kronene har du vel allerede tatt med i prisene du nevner ellers, så la oss unngå å telle dobbelt.
Midtsetene må noen sitte i uansett, og noen av oss har erfart at de finnes også hos Norwegians konkurrenter. Noen vil sikkert også se det som en fordel å enkelt kunne betale for nødutgang eller, mot ei billigere reise, slippe å betale gebyret og nærmest være sikret et drittsete. Alt i alt, tror jeg ikke seteprising er veldig avgjørende for reisemønster.
Quote:
Man ankommer til NYC saapass sent paa kvelden at man ikke kan komme seg videre stort sett noen steder. Det betyr at dette er en NYC rute. Punktum. Vi vet hvor stor andel av UA og SK reisende som skal videre er flere enn det som ender opp i NYC.
|
Det er helt åpenbart ei rute for de som har
NYC som reisemål, og det er neppe tilfeldig at en av de største (den største?) interkontinentale destinasjonen fra
OSL er først ute. Norwegian har lykkes som punkt-til-punkt i Europa, vi får se om de finner nok destinasjoner der det fungerer interkontinentalt, men jeg tror
NYC er en destinasjon som har et marked for det.
Quote:
De vil operere med 3 ukentlige, det er TOTALT. SAS har vel naermere 20 ukentlige avganger fra NYC? Dersom det blir snag (og det har vi sett paa 787 mange ganger allerede) staar man fast i dagesvis, kanskje ukesvis siden neste fly sannsynligvis er stappet. Du kan banne paa at dersom DY forsoeker aa ombooke til andre selskaper at de kommer til aa ta seg MEGET godt betalt for disse setene.
|
Jeg er spent på hvordan Norwegian vil håndtere snag, for vi vet jo alle at det kommer.
Quote:
Naar det gjelder priser, vil disse REALISTISK ligge mellom 3500-6K norske kroner all in, eller 600-1000 USD, saa man vil ligge FRA ca. 500 norske billigere enn det konkurrentene.
|
Vi får se hvordan prisbildet ender opp til slutt, men er egentlig normale høysesongpriser
OSL-
NYC så lavt nede som 4.000-6.500 kr?