Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 10-10-2012, 19:41   #1
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
SAS LN-TUI og winglets.

Etter hva jeg har lest meg opp til på dette forumet så har LN-TUI en MTOW på 69 626 kg og CFM56-7B24 motorer. Noe som tilsier at denne kan fly temmelig lange strekker. Og når jeg sjekker hvilke flighter den har flydd i det siste, så er det relativt lange strekker.

Dessuten så er det jo en ex-BU maskin, så det er vel SAC motorer som er sertifisert for winglets.....

Men hvorfor har den ikke da Winglets? Da ville den bli overlegen alle andre fly i SK sin 737 flåte med tanke på range....Og fuel besparelsene må jo blit temmelig store....
Dash is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tui på Sola? svgspotter Flyforum 3 05-02-2010 10:46
TUI longhaul Snecma Reiseforum 1 01-10-2008 10:37
Kabinstreik i TUI BU595 Flyforum 35 09-06-2008 20:10
Winglets, mange winglets! FBU 4EVER Flyforum 45 29-11-2007 22:55
First TUI Choice BU595 Flyforum 3 19-03-2007 22:06


All times are GMT +2. The time now is 10:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.