Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 20-08-2012, 22:21   #1
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Spørsmål Eurobonus-kredittkort for student?

Hei!
Har de siste fem årene hatt et 365Direkte-kort i Fokus, som pga. 3,65% cashback var ganske gunstig. Dessverre har de nå fjernet en del av cashback-mulighetene, og jeg regner derfor med at et betalingskort tilknyttet min Eurobonus-konto vil gi meg mer "bang for buck".

Når det gjelder mitt nåværende kredittkort, har jeg hatt 30k i kreditt i alle år, og alltid betalt inn ALT utestående ved utløpsdatoen. Til tross for dette fikk jeg avslag da jeg søkte om AmEx (var vel "kun" et Premium-kort), men skjønner at AmEx fungerer på en litt annen måte enn Mastercard.

Selv om Mastercardet kun gir 10 poeng pr. 100,- i innkjøp, har jeg ingenting å tape på å ha kortet i ett år (med mindre jeg blir EBG i løpet av året, noe jeg ser for meg kan bli vanskelig).

Lurer derfor kort og godt på om noen av dere har noen erfaringer med å søke om MC-kortet til SAS som student?

Har en ganske solid cash-flow (leieinntekter og jobb), og til student å være en beinsolid økonomi. Tror ikke "gjelda" vil være noe problem å betale, men å overbevise utstederen om dette blir nok verre. Hvor mye tror dere en "attest" fra 365/Fokus vil være verdt i denne sammenhengene -- og finnes det i det hele tatt slike standardattester?

På forhånd takk! (Og ja, jeg har Trumf-kort, men som bosatt i utlandet store deler av året er inntjeningen begrenset ).
Everest is offline   Reply With Quote

Posting Rules