Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 17-07-2012, 23:55   #1
L1011-500
ScanFlyer Silver

L1011-500's Avatar

UK På tur med Emirates Air Line

Først av alt; De som så frem til en rapport fra EKs A380, 77W eller lignende til DXB blir muligens skuffet nå

Emirates Greenwich peninsula - Emirates Royal Docs

I dag skulle jeg en tur ut til LCY for litt spotting, og da hadde jeg en fin mulighet til å prøve ut Emirates Air Line, ja Air Line, ikke Airlines.

Emirates Air Line er en nyåpnet (28. juni) gondolbane sponset av Emirates, som går over Thamesen, fra Greenwich peninsula til Royal Docs i Docklandsområdet helt øst i London.

Etter en kjapp tur med «tuben» til North Greenwich var det bare å gå noen hundre meter mot «Emirates Greenwich Peninsula», som «startstedet» (vet ikke helt va det skal kalles) heter så fint.

Fikk raskt kjøpt meg et «Boarding Pass» for den nette sum av £ 4.30 (Må være EKs billigste billett )Boarding pass ble kjøpt på en automat lignende dem som finnes på tubestasjonene.

Etter å ha matet en maskin med Boarding passet slapp man gjennom slusen, og man kunne gå pent og pyntelig opp trappa og for å vente på en ledig vogn.

Boarding-omåredet. Måtte maks vente 3 min her, og fikk plass i en vogn sammen med fire meget høylytte amerikanere -.- Vel, vel det fikk stå til.

«Airborne»

Thames barrier

"Cruising altitude"; 305ft og en fart på 6m/s

Olympiastadion.

LCY, med en Q400 fra Luxair på short final i det fjerne.

Kanskje ikke optimalt for folk med høydeskrekk.

Etter en kort tur (kan ikke huske hvor mange minutter det tok), var «flighten» over og det var på tide å plante beina på landjorda igjen.

Så var man på bakken igjen.

Tross høylytte amerikanere på tur, må jeg si at turen var vel verdt de 40,- kornene den kostet. Kan trygt anbefales, uansett om man skal bruke banen som et transportmiddel eller bare for moro skyld

(Bilder fra LCY kommer nok ikke før i neste uke)
L1011-500 is offline   Reply With Quote

Posting Rules