![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veteranflygruppa og Kjeller Flyhistoriske Forening stilte med tre Tiger Moth, i tillegg til flere andre fly fra Kjeller. Jeg fløy LN-BDM til og fra stevnet. Her er noen bilder fra både kamera og mobil fra turen til og fra. Vi dro nedover på torsdag kveld for å komme oss til Sola før drittværet som var meldt på fredag. Grunnet et par stykker som var litt forsinket rakk vi likevel ikke å komme lenger enn Kjevik før vi måtte kaste inn håndkleet og overnatte. Det var ikke feil uansett, i hyggelig selskap og med god øl på hotellet
![]() Her er jeg i 145 (LN-BDM) som formasjonsleder på vei mot Kjevik ![]() Fredag morgen kom det drittvær inn fra sør, så vi kom oss avgårde så tidlig som mulig. Likevel var det så vidt det var VFR-forhold fra Mandal til Flekkefjord omtrent. Men det gikk nå bra ![]() Tre Moth, tatt fra Cornell ![]() Det er så mange flotte bilder her på forumet fra selve stevnet at jeg ikke gidder å legge ut noen av flyene. Jeg var så heldig å få litt tid på tomannshånd med legenden Eric "Winkle" Brown, nå 93 år gammel. Han var testpilot i England under og etter krigen, og er den personen i verden med flest forskjellige flytyper i loggboken sin: 487! Han var i tillegg den første til å lande et jetfly på hangarskip, og er den som har landet flest ganger på hangarskip. I tillegg til dette fungerte han som tolk på fronten mot krigens slutt, og har intervjuet/forhørt både Heinrich Himmler og Hermann Göring. I en alder av 93 reiser han fortsatt rundt og holder foredrag, og han er like klar i hodet. Han ramset opp tall som om han skulle ha pugget i går. Toppfart på forskjellige Marks med Spitfire, sweepback-vinkel på vinger osv, på fly han ikke har fløyet på 70 år! Helt rått! Jeg fikk snakket litt med han, og fikk han til å signere både loggboken min, og innsiden av bagasjeluken på LN-BDM og LN-KFT. For en historieinteressert pilot var dette som å møte Elvis og Paven samtidig ![]() ![]() ![]() ![]() Turen hjem fra Sola på søndag var helt fantastisk, med en god variasjon av fint vær, skydekke som vi fløy over og under, regnbuer vi fløy gjennom, og cumulonimbus-skyer vi fløy rundt. Her er et bilde tatt på hjemveien, jeg flyr fremdeles 145 som formasjons-leder. En fantastisk helg som jeg vil se tilbake på med stor glede ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen bilder fra Sola - 10.august 2012. | chrSVGa380 | Bilder & foto | 8 | 17-08-2012 15:55 |
Noen bilder + video fra Sola | L1011-500 | Bilder & foto | 8 | 12-07-2012 23:12 |
Noen få bilder fra Sola | eb737 | Bilder & foto | 7 | 14-07-2011 23:55 |
Noen bilder fra sola | PH-BXV | Bilder & foto | 5 | 08-11-2007 22:52 |
Noen bilder fra uskarpe Sola idag | Lennart | Flyforum | 4 | 19-04-2007 22:25 |