![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Fant denne artikkelen på Hegnar.no, hvor Luftfartstilsynet er sitert på at prodedyrene hos SAS er mye mer omstendelige enn de var his Braathens, og at dette er årsak til at feilretting tar lengre tid.
Da er spørsmålet mitt: Hvorfor ikke da adoptere de beste prosedyrer fra BU, eller MÅ man velge mer omstendelige kruseduller fra SAS systemet, selv om dette ikke bedrer sikkerhet og kvalitet ? " Den tekniske standarden på flyene er ikke dårligere enn før, men hos SAS Braathens tar det lengre tid enn tidligere å rette opp feilene, sier direktør ved Luftfartstilsynets tekniske avdeling, Tor Ranvik, til NTB. Tidkrevende Ranvik sier at det er prosedyrene i forbindelse med fusjonen mellom SAS og Braathens som ikke flyter helt bra. Å skifte et hjul på et fly innebærer for eksempel helt andre og mer tidkrevende prosedyrer i SAS enn det gjorde i det gamle Braathens. Resultatet er at fly blir stående på bakken lenge som en følge av mindre tekniske feil. " Hele artikkelen HER |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? | hifiman | Småprat | 14 | 20-04-2013 08:58 |
Høyere sykefravær hos SAS enn Norwegian | LN-VLE | Småprat | 17 | 05-08-2011 18:09 |
Statusmatch hos ander enn LH og KL? (eks. DL....) | SQ 777 | Reiseforum | 1 | 10-05-2011 18:41 |
Online booking problemer hos SASBraathens? | Concorde | Flyforum | 0 | 09-01-2007 07:13 |
Endelig får du vite hva som er billigst hos SASBraathens også | LN-HAT | Flyforum | 4 | 08-11-2005 13:34 |