Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 04-04-2012, 10:47   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Beer Ingenting er som pååååsketuuuuur....

Så var det på tide å dra på tur igjen. Da jeg en gang i vinter satt uten noen upcomings, samt visste at den tidligere årlige SEA-turen ikke kom til å bli noe av, klødde det fælt i bookingfingeren. Når det samtidig var en del usikkerhet rundt flytting på jobben, og når jeg følte for å ta meg fri, fant jeg ut at det passet bra å booke noe i påsken. Et lite øyeblikk vurderte jeg USA, og en langhelg torsdag-søndag er ikke uoverkommelig. Jeg ville dog se flere nye byer, og skulle man reise til mer enn en by, føltes en langhelg litt kort.

Litt andre planer ble lagt, et par bonuskontoer ble forsøkt tømt, og etterhvert hadde man en plan klar. Det ble også kjøpt en billett for penger, som skulle flys med en 777-300ER, men det selskapet bestemte seg for å kansellere den flighten, og jeg fikk igjen pengene. Tjente forresten noen-og-tredve kroner på de transaksjonene pga. kursforskjell

Resten av planene ble så endret, enda et flyselskap bestemte seg for å ikke fly min flight - men da skjedde det ikke mer enn at jeg ble booket om til et senere fly samme dag, og fikk en "negativ" connection et sted, så da fikk man gjort om på den bookingen også.

Første flight blir BA763 til London, en kjent og kjær flight. Bussturen ned hit gikk forøvrig greit, og innsjekk og security gikk også relativt kjapt. Security kunne kanskje gått litt kjappere om ikke de foran meg var storforbrukere av disse plastbakkene. Var det nødvendig å sende avisen sin i egen boks?

Dette var forøvrig mitt første besøk airside etter at det var kommet en del nye spisesteder på OSL. fint å se àt det er mulig å få seg en forfriskning før avgang

Litt kjøttboller, potetsalat og gravlaks har blitt inntatt i kantina, og det er med en viss andakt Roald Amundsen stirrer på meg fra halen på en DY-maskin utenfor her. Det minner meg på toppmøtet i kantineforeningen med bl.a. Fnate på Heathrow i morgen.

Jeg skal altså connecte videre fra Heathrow i dag, og skal også gjennom der i morgen. Får også testet en av BA sine storbusser (A321) etterpå, som blir et nytt bekjentskap for meg. Jeg lar det bli med det så langt, så snakkes vi fra et hotell i Hilton-familien ila. kvelden

Last edited by Martin; 04-04-2012 at 10:57.
Martin is offline   Reply With Quote

Posting Rules