![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei.
Jeg ble spurt av AVINOR her vest om å gjøre et lite forsøk på å få tatt noen bilder i forbindelse av at Alfa 1 i nordenden av Flesland skulle åpne. Prøvde etter beste evne å få dette til, og her kommer noen bilder fra denne dagen. Først ut er Boeing 737-382QC OY-JTF fra Jettime. Dette bildet ble tatt fra CHC/HS sin parkeringsplass hvor det er helt ok å ta bilder. ![]() Så ble det å komme seg på innsiden av gjerdet og bevege seg opp mot nord hvor det hele skulle foregå denne dagen. LN-DYF kommer her inn for landing og denne skulle bli midtpunktet senere for dagens event. ![]() Boeing 737-783 LN-RRM fra SAS ville og spille en del av det som senere skjedde. ![]() Boeing 737-505 LN-BRV fra SAS kom og innom en tur. ![]() Her er plassen hvor jeg skulle ta bildene fra. "Simon Snorkel" og "brannmann Trond" løftet meg og Arthur ca. 22 meter opp fra moder jord. ![]() De 3 store på Flesland gjør seg klare for å ta turen opp til Alfa en. Noerwegian med LN-DYF foran SAS og deres LN-RRM, mens Widerøe og LN-WDK kommer tøffende til slutt. Desverre mye motlys på bildet, men det ble da dokumentert på et vis. ![]() Jeg tror Norwegian og Norport satte ny rekord på "turn-around" på LN-DYF denne dagen. Jeg synes jeg hørte snakk om at det greide operasjonen på tretten "13" minutter. Lufthavnsjefen kuttet snoren og vinket LN-DYF som første maskin opp til Alfa 1. Her fikk jeg hjelp til å få tatt dette bildet pga jeg var nokså høytsvevende under seansen. ![]() Glade gutter vinker opp til en glad fotograf. ![]() Kanonene ble testet og disse funket som de skulle. ![]() Været gjorde at man ikke ville ha for mye vann på taxyway, men fikk da i alle fall et av LN-DYF og vannet. ![]() LN-RRM kom som nummer 2 forbi der jeg svevde høyt oppe. ![]() Og som sakt, LN-WDK kom som siste "høne" i flokken. ![]() Som nummer 4 kom LN-BRV og disse var og i humør til å vinke. ![]() ![]() Jeg sier stor takk til "brannmann Trond" og hans bil som tok turen opp fra Laksevåg Brannstasjon for anledningen. ![]() Det kommer en del til med noen fler bilder fra vestsiden av RW. Last edited by Piddien; 18-11-2011 at 15:59. Reason: Skriveleif, feil reg :-) |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
QR får 5 787ere i år, åpning av nye flyplassen forsinket, litet tap i 2011 | The Ticketor | Flyforum | 0 | 18-09-2012 20:06 |
Status Cimber november 2011 | branserud | Flyforum | 6 | 14-12-2011 09:34 |
DY 173 søndag 6.november 2011 | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 2 | 14-11-2011 07:35 |
BGO-treff den 27. august 2011. | Piddien | Flyforum | 18 | 11-10-2011 06:25 |
Endelig åpning av den nye flyplassen i BKK | Farmer | Flyforum | 3 | 07-08-2006 00:05 |