![]() |
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Hiltin-senger er gode å sove i, og etter en god natts søvn i Bremen ventet en ny dag. Planen var å møte min kollega fra Bremen på flyplassen, arbeide et par timer der, fly med samme til fly til Munchen, for så å reise videre til hver vår by... Det var altså planen. Vi skulle møtes halv ni hadde vi bestemt.
Jeg trikket ut til flyplassen, kom dit kvart over åtte, og da kunne de hyggelige Lufthansadamene fortelle at LH 2109 var innstilt. Men, de kunne endre til Munchen klokka 0900. Kollegaen kom tre min på halv ni, og jada, de klarte å få oss med. Jeg hadde C-billett, og siden vi ikke fikk jobbet sammen på flyplassen mente jeg det var rett og rimelig at de oppgraderte min kollega så vi fikk sitte sammen, og det var de enige i. Vi kom greit gjennom sikkerhetskontrollen, og LH2107 hadde utgang J. Det var D-AVRB fra City Line som skulle fly oss, en Avroliner 85. Denne har flydd siden desember 1994. Jeg hadde sete 2D, helt greit det: ![]() Vi fikk servert et glass appelsinjuice før vi ble puffet ut. Avgang skulle være 0900, det ble 0917. Vi tok av fra rullebane 09. Det var tre rader business, hele flyet var fullt. Vel oppe fikk vi servert frokost av den svært hyggelige flyvertinnen: ![]() Osten var god, rundstykket litt kjedelig. Men, god juice og kaffe - og da klager man ikke. Klage kan man gjøre senere... det tok oss to timer, ikke en time, å fly fra Bremen til Munchen. Sistnevnte flyplass lå gådt under tåketeppet og bare hadde så redusert kapasitet. Etter fire sirkler over en eller annen liten tysk landsby blir jeg passe lei. Men, ned kom vi, på en eller annen rullebane jeg ikke fikk sett nummeret på, knapt jeg så rullebanen fra flyvinduet! Masse kaos på Munchen, men alltid fint i Senator-delen av plassen! Sitter og venter på flyet til Roma nå, foreløpig i rute - oppfølging kommer! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sun-Air med Bremen-Toulouse | Someone | Flyforum | 0 | 27-03-2019 06:59 |
VFW-614 i Bremen | VC-10 | Flyhistorisk forum | 6 | 25-03-2016 17:10 |
God søndag fra Bremen | robertaas | Flyforum | 21 | 11-10-2015 18:54 |
Jeg har booket Torp-Bremen | Cessna182 | Småprat | 13 | 22-08-2013 19:35 |
Torp-Bremen i 2007 | LN-MOW | Flyforum | 30 | 21-09-2006 23:06 |