![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Skulle besøke en kamerat i London i første halvdel i september og fant ut at det også var en god anledning til å få tømt poenge kontoen min hos BMI Diamond Club og samtidig få testet ut deres business class. Hvilket jeg akurat hadde nok poeng til.....og penger, siden de har noen heftige avgifter når man tar ut reiser med dem, og ble vel 700kr eller deromkring for LHR-BGO. I tillegg ble en separat billett med SAS kjøpt BGO-OSL. Utreisen slo jeg til på et tilbud SAS hadde i mai, da det var mulig å finne billetter til 650kr selv på 17:10 avgangen en fredagsettermiddag.
Etter jobbens plikter var unnagjort ble det T-bane og Flytog til OSL, og ankom en god time før flyet skulle gå. Hadde kun hånbagasje i form av en liten North Face bag, så gikk rett til Fast Track, og det var ikke lange tiden før jeg var gjennom. En liten forsinkelse før jeg kom meg opp i loungen siden min kamerat hadde bestilt snus. Lite folk og rolig stemning i SAS Scandinavian Lounge denne fredags ettermiddagen, og siden jeg var sulten så passet det bra med litt mat. Først litt pizza og diverse med et glass musserende ![]() Deretter en stor og sterk GT for å skylle ned potetgullet ![]() Ble etterhvert go to gate og sommeren kø i passkontrollen friskt i minne, var det like gjerne å komme seg ombord. Lite kø denne gangen, så ble å vente noen minutter før vi vi slippe ombord i LN-TUJ, en -700 som skulle ta meg til London. Priority boarding fungerte sånn tålelig bra denne gangen, så kom meg raskt ombord sammen med de i den bakerste halvdelen. Hadde sete 7A, men hadde overhode ingen intensjoner om å sitte med baggen under bena, så var uaktuelt å vente, så benyttet meg av gullfordelene her Fant plassen min på 7A, som var første raden economy. Ellers var det tre rader business, tre rader economy extra og resten economy. To ledige seter på business og resten stappfullt, skal på en -700 hos SAS i ex-BU konfig tilsvare 98,6% belegg Push-back fem minutter bak skjema, men etter en kort taxetur bort til 19L tok det ikke lang tid før vi var i luften. Var ikke lenger sulten, men jeg var tørst og det var fredag og da var det nok engang greit å sitte der hvor vogna starter, så en øl, en GT og litt cashewnøtter anså jeg som egnet proviant ![]() Turen gikk eller med til å sitter på iPad og spille Angry Birds, samt litt avislesning, og trodde det ikke skulle være noe å skrive om før jeg skulle til å bestille litt mer å drikke. For i det jeg hadde bestilt, så måtte de stenge serveringen da en passasjer hadde blitt syk, så betjeningen derfor ble travelt opptatt bak i galley med han. Skal innrømme jeg satt såpass i min egen verden at jeg ikke oppdaget det før det kom på høyttaleranlegget, på tross av at han satt et par rader bak meg.....vel en GT og Angry Bird er en ganske god kombinasjon for å isolere seg fra omverdenen. Mot London var det ting som tyder på vedkommende kviknet litt til da jeg ikke tror vi fikk noen prioritert landing, selv med kun 3/4 strafferunde. Parkerte innerst i hjørnet noe før rutetid på en av gatene SAS normalt bruker (og som innebærer relativt kort gåtur) og fikk beskjed om å bli sittende siden doktor'n måtte først komme ombord. Min logikk ville riktignok vært å satt en trapp på bakdøren da vedkommende befant seg i bakre galley, istedet for å vente på broen skulle manøvreres på plass og teamet på fire gå gjennom hele flyet med båre og annet utstyr......men nå er det ikke alltid briter er kjent for å velge alltid det som er logisk heller. Vi snakker tross alt om øya med teppe på badet og deep fried snickers her. ![]() Mens vedkommende fikk behandlig bak der, så slapp vi andre ut og beveg meg med rask gange mot passkontrollen, og prøvde meg på denne gangen på den automatiske passkontrollen. Her sveiper man passet og blir tatt bilde av og vips er man gjennom, hvilket fungerte bra etter min mening Så var det Heathrow Express til Paddington og Tuben videre derfra før det ble tid for en morsom, men litt slitsom helg i London ![]() ![]() Det skal de ha.....de kan kurere fyllesyke med sine frokoster ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med SAS og United til New York i economy og business | Cecilie | TripReports | 50 | 13-07-2013 21:10 |
Fordeler med SAS Economy Extra/Business på reise til Manchester | Ph34r | Reiseforum | 29 | 11-12-2012 16:31 |
Roma med SAS i business og retur med DY | litt-amatør | TripReports | 9 | 30-10-2011 23:15 |
BMI med salg i business BGO/SVG-LHR til 1800kr t/r | Someone | Reiseforum | 5 | 15-03-2011 00:45 |
SAS A330 med ny business / economy extra i produksjon | Tommy777 | Flyforum | 1 | 06-01-2007 07:30 |