Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 10-09-2011, 21:59   #1
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

SAS Kristiansand – Helsinki via København og Stockholm i business med SAS og Blue1

Kristiansand – Helsinki via København og Stockholm

For å være helt ærlig så liker jeg mye bedre å lese en godt skrevet trip report av en av ”de store” TR skribentene her på forumet, enn å skrive en selv. Men etter at jeg annonserte en bonustur til Helsinki via CPH og ARN var det faktisk noen som etterspurte en liten rapport. Så klart skal jeg det når etterspørselen var tilstede. Vel nok tørrprat, her kommer den ☺

8. september 2011, kl. 08:01

Opp kl 0700 er tidlig for en student som går økonomi… Reiste fra hybelen med bil som jeg parkerte på Universitetet. Koster hele 5 kr pr døgn.. Holdeplassen ligger bare 5 min gange fra UIA, hvor flybussen til Kjevik reiser kl 08.01. Kunne fint ha kjørt til flyplassen og parkert hos en kamerat på Kjevik leir, men siden jeg planlegger å svømme i god drikke begge veier ble det internt nedstemt
Bussen var ca 10 min forsinket pga mange studenter som skulle til Kristiansand. Men sjåføren visste å kjøre buss, så vi ankom til rett tid heldigvis.

Som dere ser så var det bare å glemme knyttnevetesten om bord i bussen. Ikke engang hyller til å legge trillebagen.

8. september 2011, kl. 09:45
SAS Scandinavian Airlines
SK2881 Kristiansand (KRS)-Kastrup (CPH)
Business
CRJ 900

Hadde allerede sjekket inn dagen før og fått tildelt sete på alle leggene , men av gammel vane printet jeg ut et boardingcard ^_
Fult av mennesker som skulle til Oslo denne formiddagen, to SAS maskiner og en Norwegianmaskin stod linet opp foran terminalen og gjorde seg klare til å ta imot passasjerer. Men denne gangen skulle jeg ikke reise innlands fra Kjevik, nei jeg skulle til utlandet! Fortsatte bare videre inn mot det som må være Norges minste taxfree. Boarding gikk fint og fant meg godt til rette i sete 3F. Det var ca 30 % i C og sikkert 80-85 % bak i bingen..

Knyttnevetesten ble bestått med glans, så plassen var det ikke noe å snakke om. Dette var første gang med CRJ900 så hadde høye forventninger for turen. De ble innfridd så absolutt! En mer stillegående maskin har jeg ikke fløyet tror jeg, og vinduene var store og plassert i hodehøyde for en som er over 1.90 m.
Det ble servert et kaldt måltid som bestod av reker, en liten makrellbit og potetsalat. Dette kunne man fritt dandere på to små rugbrød om man ville.

Maten smakte helt greit, ikke noe mer å si på det. Alt ble servert av et meget opplagt dansk/svensk crew som på en ikke plagsom måte hele tiden spurte om jeg trengte noe mer.
Litt urolig vær underveis men kapteinen manøvrerte flyt fint mellom skyene og landet silkemyk på Kastrup.

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote

Posting Rules