![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Amsterdam: Schipol (AMS) Fly, bil, og spotting, Del 1:
I denne delen finnes: 1) Bilder av selve Amsterdam Schipol (AMS/EHAM) 2) Bilder fra flyturen med Norwegian og tre mnd. gamle: "LN-DYQ" m/ Sky Interior m.m. 3) Bilder fra spotte-terrassen på Amsterdam: Schipol 4) Flybilder i bøtter og spann (resten i Del: 2) (I Del 2: vil du finne: flere flybilder, samt bilder av leiebilen (Opel Insignia Turbo), litt lokalt dyreliv, og div andre relaterte bilder til turen) Bildene ble tatt i perioden: 17. til 19. august 2011, og for å ha sagt det med en gang: JA, det er mye KLM-fly i denne fotoserien (Amsterdam: Schipol er tross alt pepret med KLM-fly, tross alt). JA, det er mye bilder av MD-11 (kan man egentlig se nok MD-11, nei er mitt svar). Dersom dette skulle skremme deg allerede, så bør du nok hoppe over denne fotoserien først som sist. Til de som tar sjansen: Flybildene ble tatt på følgende steder: 1) Spotte-terrassen i tilknytning til selve terminalen. 2) Ved "Buitenveldertbaan" (27-09) ved McDonalds. 3) Ved "Kaagbaan" (06-24) 4) Ved "Polderbaan" (36L-18R) (Litt skjeve bilder her og der, sammen med til tider noe utfordrende lysforhold - har gjort at jeg har prøvd å være ganske selektiv med bildene jeg har valgt ut. Håper allikevel bildene faller i smak totalt sett) La oss begynne helt fra starten, med flyturen med Norwegian og en av deres neste (nest-nyeste faktisk, når vi reiste med denne maskinen) B737-800 med Winglets og "Sky Interior". Individet var som sagt: "LN-DYQ": levert til Norwegian pr: 24. mai 2011, og var knappe tre mnd. når vi reiste med maskinen. Man kunne fortsett kjenne en svak "ny-bil lukt" (ehh.. jeg mener "ny-fly lukt", selvsagt). Flyet bærer navnet: Helge Ingstad. ![]() ![]() Over: litt oppdatert og mere "moderne" PSU, i forhold til B737NG serien uten "Sky Interior". ![]() ![]() ![]() Over: fortsatt blå "mood-lightning", men det skal det snart bli en slutt på - i det vi nærmer oss Nederland og det stadig blir senere på kvelden. ![]() ![]() OVer: i takt med at det ble mørkere ute, så ble det nesten "horerødt" i hele kabinen - men stilige effekter er det definitivt. Ble dessuten ingen sikkerhetsdemo på LCD-skjerm, til tross for intens trykking av SCC på betjeningsskjermen ved L1-døren. Så da ble det manuell demo i stedet.. ![]() Hadde selv booket EMC-seter begge veier, og benplassen var som forventet storveis. ![]() Over: velkommen til Amsterdam Airport: Schipol (AMS/EHAM)! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over: Spotteterrassen på Amsterdam: Schipol er noe for seg selv, definitivt en av de aller største i Europa (om ikke størst?) - med matservering, statisk flymodell (Fokker-100), toaletter, krakker, ølservering, butikk som solgte flymodeller (og andre artikler), fri inngang til denne terassen.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Amsterdam Schipol utvider med ny pir A | Someone | Flyforum | 10 | 04-07-2024 23:37 |
Mai 2015: Del:1 Amsterdam Schipol (AMS/EHAM) | Blackhawk | Bilder & foto | 21 | 05-06-2015 20:29 |
Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu | Blackhawk | Bilder & foto | 10 | 27-05-2013 20:42 |
Okt2012: Spotting/flyfoto: Amsterdam Schipol (Del2) | Blackhawk | Bilder & foto | 6 | 05-12-2012 23:01 |
Amsterdam: Schipol (AMS), Opel Insignia++, Del:2 | Blackhawk | Bilder & foto | 19 | 08-09-2011 13:47 |