Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 15-08-2011, 01:04   #1
NorwayDY
ScanFlyer Blue

Norge Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Det er et spørsmål som jeg tror mange stiller seg. Hvordan kan Rygge gå 38,9 millioner i minus når Torp går 35,4 millioner i pluss?. Jeg tror det skyldes noen enkle ting:

Torp har flere nordmenn som reiser fra flyplassen. De handler mye inne på flyplassen som mat, drikke, tax free og de parkerer sine biler. Utenlandske handler nesten ikke noe på flyplassen. Ryanair har ikke basefly på flyplassen.

Rygge har Norwegian som frakter mest nordmenn, men med Ryanair så frakter de ikke mange nordmenn. Mest utenlandske. De handler som sagt ikke mye. Så da er spørsmålet: Hva skjer om Norwegian reiser fra Rygge?. Rygge sier at de må ha 2,5 millioner passasjerer for å gå i pluss. Det er merkelig når Torp ifjor fraktet 1 585 342 og gikk med 35,4 millioner kroner i pluss. Rygge fraktet ifjor litt over 1,4 millioner passasjerer og gikk med 38,9 millioner kroner i minus.

Jeg tror også at det har noe med at Ryanair har base på Rygge og basen koster Rygge mye penger. Ryanair krever for å bygge opp baser på flyplasser prosenter av tax free salg, parkering og spisesteder. Det koster å ha Ryanair base.

Rygge sier at de må ha 2,5 millioner passasjerer iåret for å gå i pluss. Forsvinner Norwegian så blir det enda dårligere tall.

Min konklusjon om Rygge skal gå i pluss så må andre selskaper inn og Ryanair basen kuttes. Jeg tror at det vil ta veldig mange år før Rygge frakter 2,5 millioner passasjerer. Vis Norwegian forsvinner så må vel også tallet opp i 3 millioner passasjerer for å gå i pluss. Neste år skal Rygge og Ryanair forhandle. Hva mer vil Ryanair kreve for å fortsette på flyplassen om Norwegian forsvinner?. Da er Rygge avhengig av at Ryanair fortsetter. Da vil vel Ryanair få 100% akuratt som de vil.
NorwayDY is offline   Reply With Quote

Posting Rules