![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]()
Fikk en del interessant informasjon på Boeing-fabrikken på Everett på siste omvisning, og enkelte løsninger de kommer opp med er ganske geniale.
Så da tar vi saken som en quiz, så kan vi ha det litt gøy og kanskje lære noe nytt også. 777-300 fikk nytt hovedunderstell ifht. 777-200. Det er en veldig synlig forskjell, et "stempel" i fremkant. Er bl.a. synlig på dette bildet (som LCH78 postet i en annen tråd) ![]() Og et annet bilde (Wikimedia Commons) ![]() 777-200 har ikke dette stempelet. Spørsmålet er: Hvilken funksjon har det, og hvilke konsekvenser får det? (julebord-deltagerene får vente litt med å svare ![]() ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
C-172 gear up landing | krølle | Bilder & foto | 3 | 05-12-2011 18:16 |
Landing Gear ved lowpass flyving | Robin882 | Flyteknisk forum | 13 | 22-10-2010 21:19 |
Qantas: Q400 problemer med landing gear | LN-GBM | Flyteknisk forum | 12 | 03-09-2010 20:34 |
Helge-quiz: LCC | jcnorway | Flyforum | 21 | 16-11-2008 20:50 |