Sas trenger å skjerpe seg.
Fløy krs-chp-cdg med Sas Dk på torsdag og virket som SasBraathens cdg-osl-krs idag. Og hvilke to forskjellige opplevelser. Første turen med Q400 fra krs til cph var selvfølgelig forsinket, og maskapet var ikke i værdens beste humør. Leverte helt grei service men ikke noe mer. Fra cph til cdg, var vi også noe forsinket. Her var humøret til de ansatte bedre, men noe var helt galt. Serveringa kom seint igang gikk unnaturlig sakte og de jobbet meget usystematisk gjennom flyet. Førte til at man betalte for Kaffe, men måtte vente veldig lenge på å få noe oppi koppen. Kaffen kom 5 min før de begynte å rydde, og da hadde de dårlig tid. Calling knappen i taket var tydlig til pynt. Virket som de ikke kommuniserte seg i mellom, da man kunne se at det gikk noe smidigere i den andre enden av flyet.
Men på hjemturen idag, var alle glade og fornøyde, flyet var forsinket fra Cdg. Men dette kom mer av en tåpelig måte å organisere sikkerhetssjekken, og mye trafikk på cdg. Men servicen var også mye bedre, rasker og litt hyggeligere. Skulle nesten tro man fløy med to forskjellige konsern. Skal påpekkes at SasBraathens maskinene ikke var like fulle, men det forklarere ikke så store forskjeller mellom crewene.
|