Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 05-01-2011, 09:16   #1
Flybird
ScanFlyer Blue
 
Flybird's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 118
Default Port Vila - Tanna - Port Vila - Auckland

3. juli 2010: Port Vila – Tanna
6. juli 2010: Tanna – Port Vila
7. juli 2010: Port Vila – Auckland
Flyselskap: Air Vanuatu
Klasse: Økonomi
Pris: 3000 kr


Etter å ha sett et TV-program om Vanuatu på Travel Channel fikk jeg raskt øynene opp for denne spennende destinasjonen. Det var den aktive vulkanen Yasur som fanget oppmerksomheten min og gjorde at denne plassen bare måtte besøkes. Når jeg i juli 2010 skulle til New Zealand på utveksling passet det derfor utmerket å legge reiseruten innom Vanuatu for å beskue dette underverket; Mount Yasur.



Billetter for strekningen Port Vila – Auckland ble bestilt allerede et halvt år før avreise, mens innenlandsflygningen til Tanna bare ble bestilt en knapp uke før. Alle billettene ble booket online på Air Vanuatus hjemmeside.

3. juli 2010 – kl. 07:30 – 40min
Air Vanuatu – NF240 – Port Vila(VLI)-Tanna(TAH)
ATR 72-500 – YJ-AV72 – 4C(midtgang)




Etter en 10-minutters drosjetur fra Port Vila sentrum ankom vi innenlandsterminalen ved flyplassen.



Vi la igjen mesteparten av bagasjen på hotellet vårt i Port Vila og reiste ut til Tanna med kun håndbagasje. Ettersom vi reiste innenlands trengte vi ikke gå gjennom noen sikkerhetskontroll.



Air Vanuatu har base på Bauerfield International Airport i Port Vila. Herfra opererer de flygninger til Australia, New Zealand, Fiji, Solomonøyene og New Caledonia. Air Vanuatu har også et omfattende innenlands rutenett og er således med på å knytte øynasjonen sammen.



En liten kafé var det også plass til i terminalen.



Terminalbygningen har en egen takterrasse hvor man har utsikt over tarmac.



Selskapets flåte består blant annet av tre Harbin Y-12 produsert i Kina. Disse ble levert til Air Vanuatu i starten av 2009.



Det var en ATR 72-500 som tok oss til Tanna denne morgenen.



Bagasjevognen ble skuet ut til flyet manuelt.



Ombordstigningen foregikk bak i flyet.



Selskapets ene ATR 72-500 ble levert fabrikknytt til Air Vanuatu i november 2009.



Under flyturen var det servering av drikke samt et drops.



Etter en sen avgang ankom vi Whitegrass Airport på Tanna 30 minutter bak skjema.



Bagasjen losses fra den fremre del av flyet.
Flybird is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tokyo - Nouméa - Port Vila Flybird TripReports 12 25-12-2010 16:38
Port of Seattle tiltalt for oekonomiske misligheter LN-MOW Flyforum 0 08-01-2008 01:33


All times are GMT +2. The time now is 20:43.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.