Tom Staavi (redaktør Dine Penger) stiller spørsmål om ikke flybillettene har blitt for billige:
http://tomstaavi.vgb.no/2010/09/22/h...til-flybensin/
Quote:
De siste årene har det vært et temmelig ensidig fokus på billettpriser når det kommer til flytjenester. Vi jager stadig billigere reiser. I Dine Penger forteller vi deg for eksempel når, hvor og hvordan du skal få tak i de billigste billettene. Og flyselskapene er om mulig enda mer ivrige. Det går knapt en dag uten at Norwegian sender meg en mail om at jeg kan fly til Roma, Milano, Praha eller Barcelona for mindre enn det det koster meg å komme til Gardermoen på billigste måte. Enkelte selskap har til og med solgt billetter for kroner 0. Du må betale skatter og avgifter, men intet til flyselskapet. Det er da jeg lurer på om de har råd til å fylle vingene med bensin og ha en ansatt til å sparke litt i dekkene før avgang. Enten er inntrykket som skapes feil, det er svært få billetter som selges til ekstremt lave priser. Eller så er billettprisene gjennomgående så billige at det truer driftsmarginene til selskapene. Og da er jeg bekymret for sikkerhet.
|