![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så har jeg reist med Airbus A380, ikke bare en gang - men to ganger, med to forskjellige maskiner. Siden jeg reiste alene som handicapped, ble det umulig for meg å bringe med meg mitt kamerautstyr, og jeg var kun utstyrt med et kompakt-kamera, FujiFilm F80EXR - et helt greit kamera, men som drev meg til vanvidd siden jeg ikke er vant med å bruke et kompakt-kamera og dets ufattelig trege respons... Og selvsagt er ALLE bilder fotografert gjennom vindu i terminalen på Heathrow (utvendige bilder, that is...) - så dette er kun en dokumentasjon, ikke et foto-presentasjon, så det sier seg selv at å diskuterer foto-kvalitet ut i fra disse bilder blir like dumt som å selge suppa før høna er skutt...
Opplevelsen av å fly A380 var like stort som flyet selv, jeg kommer tilbake med en utfyllende reise-skildring når jeg får roet meg ned et par dager (nettopp kommet hjem), og der kommer det flere bilder fra hele turen, som inneholdt 5 flyvninger totalt (Stavanger-København-London-Paris-London-Stavanger)... Disse bilder er fra F-HPJA, som var AF`s første 380 (nov. 2009) - på returen fløy jeg F-HPJC som er HELT NY, den var svært vanskelig å fotografere siden det var ekstrem morgensol og dritt-skitne vinduer i terminalen i Paris, men min utsendte fotograf, Lennart Rimestad fra Sola ved Stavanger, var på LHR for å fotografere min ankomst med denne maskin, så kanskje han deler noen bilder med oss senere... SuperJumbo møter Jumbo - hvis jeg absolutt må mene noe om disse to og dets utseende, er det helt klart at B747 vinner enhver skjønnhets-konkurranse i mine øyne... Men nå er jo jeg i den oppfatning at fly med 2 etg. aldri kan bli vakre da... ![]() Først synes jeg den så liten ut, på litt avstand - så kom den nærmere og nærmere og nærmere, og den vokste, vokste og vokste - den er ikke bare stor, den er MASSIVE! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Legg merke til motorenes størrelse i forhold til lastebilen, en ca 12-14 tonns, 9-10 meters Iveco...! Sa noen stort?!? ![]() Jeg får alltid pre-boarding, og fikk ha hele flyet for meg selv i 10-12 minutter!!! ![]() ![]() ![]() Disse stoler/senger gjør at man ikke kan reise med A380 hvis man er over 1,8m lang på økonomiklasse (mer om dette i min kommende reise-beretning...) ![]() hei å hå H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 20-07-2010 at 14:29. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Min versjon Lufthansa A380 @ Osl | Lennart | Bilder & foto | 5 | 27-03-2011 04:31 |
Min lille bilderapport mot OSL (og A380) | flyKSU | Bilder & foto | 7 | 16-12-2007 21:34 |
FYI: A380 på TV2 N nå i kveld neste 20 min.... | zico77 | Flyforum | 4 | 18-07-2006 21:35 |