Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 16-05-2010, 21:36   #1
Harald Oanes
ScanFlyer Silver

Default En våt dag med mening...

...kunne det jo blitt, hadde det ikke vært at man var så kald at fingrene ikke en gang klarte å stille inn kamera til slutt. Men dagen var lang, SunEx 757 skulle komme tidlig en søndag morgen, og det er vanskelig å velge vekk det når man har 757 som favoritt-maskin. Litt trist da at de valgte å lande før jeg kom, 37 min for tidlig var de nede, og da var jeg selvsagt fremdeles i bilen. Så det var bare å vente en time i øs-pøs-regn, kl 08 en søndag morgen i mai...! Det ble en avgang omringet av spray, en vanvittig mengde vann ble pisket opp rundt maskinen, ja nesten like mye vann som kunne vries ut av mine jeans... (jo, jeg hadde regnjakke, men fant ikke buksa...)

Hvor mye folk ombord, aner jeg ikke - men den var rimelig rask med rotasjon - og var i lufta før 330 skv. - et imponerende skue, som vanlig...

En nydelig fugl, selv om SunEx ikke har noe som helst fargeskjema, kun en reklamevegg...

En skulle tro det sto i stillingsinnstruksen, at de skulle smile & vinke når de blir fotografert, hos KLM. De er i et stort flertall blant flyselskap, når det gjelder smile & vinke... Og denn FO var sikkert så imponert over denne fotograf som våget seg ut i regnet og kulden, kl 08 en søndag morgen, at han i tillegg til å vinke - også viste "tommelen-opp"... Alltd kjekt...

Det var artig å fange en Transavia på Sola, jeg har mistet de få gangene tidligere... Jeg synes ikke så mye om dekoret på dette selskapet, liksom ikke mine farger - minner for mye om en reklame for vaskepulver... Og det blir litt for mye hvitt, og ikke minst savner jeg en liten logo på WL, både på inn- og utsiden. Så det blir "tommel opp" for besøk, og "tommel ned" for vaskepulver-reklame-dekor...

Dagens høydepunkt for meg var KLM retro, som har lurt meg flere ganger - på forskjellige steder... Men nå kom den, i regnet! Med min 48 år, er jeg så gammel at jeg husker så mange av tidligere fargeskjema på fly, og det er bare knall å se disse retro-flyene. Og KLM sin var kul som bare det, om enn ikke noe spesielt pen, som SAS sin retro definitivt er... Joda, det så jo sånn ut - og det må jo være sånn også på en retro, men jeg gir ikke så mange poeng til de i Tresko-land som laget dette dekoret den gang, gud bedre meg så mye rot, blanding av farger og tilfeldig plassering av tekst!!! Men kult, fordi det viser hvordan det var den gang, og fordi KLM tør... Så maskinen er tøff, ingen tvil om det... Og som vanlig hos KLM, pilotene smiler & vinker, og det gjorde dem sikker også den gang flyene fløy i disse farger...

forsettes...

Last edited by Harald Oanes; 16-05-2010 at 21:41.
Harald Oanes is offline   Reply With Quote

Posting Rules