![]() |
|
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 196
|
![]()
Hva om man (hvem?) investerer i utstyr som gjør at vi kan få presise målinger av hvor mye aske som befinner seg over hodene våre, framfor datasimulerte modeller som forteller hvor mye aske som muligens er der oppe?
http://www.nilu.no/index.cfm?ac=news...4316&view=text http://www.nilu.no/index.cfm?ac=news...4316&view=text Jeg tror det vil være mye å lære for framtiden av hvordan denne situasjonen ble håndtert. Ikke spesielt bra er min mening. Jeg liker fakta framfor synsing, og har dyp respekt for at vi ikke tar noen sjanser med å sende fly gjennom aske, men informasjonen for Norges luftrom er i stor grad basert på synsing. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den lange veien hjem via SFO - First og Business hele veien | 737-405 | TripReports | 25 | 15-01-2015 23:01 |
Normal drift ved OSL | AirbusTrond | Småprat | 30 | 24-07-2011 21:50 |
MD 90 tilbake på norsk register og dermed tilbake til SK ? | 737-405 | Flyforum | 4 | 03-12-2010 17:05 |
Veien til Pilot! | Torbjørn | General Aviation og sjøfly | 3 | 26-04-2010 15:08 |