![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette ekle, hvite, kalde belegget ligger fremdels på min gårdsplass, alt jeg får oppleve er å se ut et vindu eller inn i et TV. OL er krevende for en sofa-deltaker, man vil ut. Snø burde vært forbudt i lavlandet, kunne konsentrert seg om fjellet og i TV. Derfor har jeg heller ikke noe nytt å komme med, men tar i stedet farvell med en kjær fugl i våre farvann. Det blir stadig færre fuglesorter, også på Sola. Jeg er oppvokst med F27 og F50, de var for meg hva Twin Otter sikkert har vært for svært mange andre. Den har holdt ut lenge, men nå er det slutt - nå skal destinasjoner overføres Widerøes grønn og kjedelige DHC-8, en maskin som for meg er ganske intetsigende, solid og god - men akk så kjedelig.
F50 har særpreg, se på cockpit vinduene, de er jo lånet fra DC-3`en, se på nesen - er det rart den kalles for Pinocchio, se når den lander - med nesen pekende kraftig ned mot rullebanen, hør på lyden - du er aldri i tvil... Her er en laaaang foto-session, liker du ikke en aldrende Hollender, klik tilbake-knappen og finn på noe annet. Liker du imidlertid F50, finn frem en varm kopp kakao og kjør i vei... Evt. kommentarer er over bildet (men hva kan man si som ikke er sagt...) Det bildet jeg er aller mest glad for, er 2xF50 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Min personlig MD-tribute... | Harald Oanes | Bilder & foto | 19 | 25-05-2013 16:04 |
En liten tribute | Siggdude | Bilder & foto | 4 | 05-06-2012 09:16 |
A tribute To All Captains | krølle | Flyforum | 2 | 31-07-2010 11:43 |
A tribute to Norwegian | MD11 | Flyforum | 6 | 23-04-2010 09:11 |
Utfasing av F50 hos SAS: Følger og konsekvenser | flyKSU | Flyforum | 6 | 09-10-2008 10:50 |