![]() |
|
![]() |
#21 | |
Newcomer
Join Date: Jun 2009
Posts: 22
|
![]() Quote:
Classic og NG er litt forskjellige når det gjelder "deep shit" problemet. På NG sitter det en chip i EEC som forteller hvilket fly motoren sitter på, hvis du da dytter throttlene "i bordet" får du max certified thrust for den flytypen, altså på -800 27K. Hvis du som SAS har en -700 med 20K rating, vet EEC at den sitter på en -700 og kan gi 24K, men FMCperformance data base har derated videre til 20K. Hvis du nå dytter throttlene helt frem, vil du få 24K, men dette skal da IKKE gjøres på bakken. Classic har en fysisk "plombering", så du kan ikke få mer enn den rating du har kjøpt, selv om Boeing sier at hvis du her dytter throttlene helt frem, kan legge på ca. 2-3 % thrust. Huey |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva slags fly er det mest kuriøse du har flydd med? | RWY 24 | Småprat | 179 | 03-09-2017 22:13 |
Hva slags fly er dette? | ViHo | Flyhistorisk forum | 10 | 09-04-2016 11:00 |
Hva slags fly kom Jay Leno med? | SQ 777 | Småprat | 5 | 14-12-2015 16:25 |
Hva slags fly så jeg? | Polaris | Flyforum | 5 | 18-01-2010 21:49 |
Hva slags fly? | Fly high | Bilder & foto | 8 | 15-01-2008 08:41 |