![]() |
|
|
![]() |
#1 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Tenkte kanskje jeg kunne skrive litt om hjemreisen min med KLM tur retur Calgary, jeg hadde nå i oktober. Utreisen var den 7. Oktober fra Calgary, og returen var den 13. Uansett her kommer rapporten. Dessverre ingen bilder.
KLM Royal Dutch Airlines KL 678 YYC – AMS 7.10.2009 Airbus A330-200, PH-AOA Dam – Amsterdam Ca 35 % belegg Ble litt stress i starten. Det hadde snødd hele dagen, og det var mildt sagt store problemer med trafikken. Flyet hadde avgang 18:00, og vi hadde regnet med å være på flyplassen cirka to timer før avgang. Dro fra huset vårt klokka 15:30, med ETA YYC ca kl 16. Kjørte ut på motorveien, og der sto det bom stille. Etter 90 minutter i kø var vi framme på YYC. Den 7 oktober var visstnok KLMs 90 årsdag, det var ballonger og plakater ved innsjekkinga, og de som klarte å passe tiden ble belønnet med kake og kaffe fra Tim Hortons. For de av dere som ikke vet det er Tim Hortons omtrent en canadisk Dunkin Donuts, kjent for kaffe, donuts, bagels osv. Uansett, tilbake til turen. Fikk sjekket inn, pappa hadde rotet opp billettene litt, så mamma reiste noen dager før oss, jeg skulle reise alene fra Schiphol alene med Cityhopper og faren min og søstera mi skulle reise med KLM mainline. Kom oss effektivt gjennom sikkerhetskontrollen og rett til gate, men der var det ikke mange. Boarding ble annonsert og det tok ikke lang tid før boardingen var completed. Mange ledige seter, men besetningen var ganske strenge på at man ikke skulle flytte seg før flyet var tatt av. Sikkerhetsvideo ble vist mens vi ble kjørt vekk fra gaten, og etter en kort taxetur og litt venting bak noen Jazzer og en WestJet til Winnipeg fikk vi tatt av før tiden. Etter vi var i luften var det bare å glede seg over KLMs fantastiske AVOD system. Mange ganger bedre enn AC sitt. Stort utvalg av filmer og TV serier i alle kategorier. Besetningen var også raske med servering, først snacks bestående av salte mandler og drikke, deretter tok det ikke lang tid før middagen ble servert. Kveldens valg var biff og vegetarpasta. Valget falt på kjøttet og det angrer jeg ikke på. Grei porsjonstørrelse med biff, potetstappe og grønnsaker, og en god sjokolademousse til dessert. + til KLM for at de serverer iste på flygningene sine. Så et par TV serier og en film før jeg satte skjermen på kartvisning og prøvde å sove. Var heldig denne gangen og sov til vi var mellom Island og Skottland. På siste del av flyturen så jeg på Istid 3, og da vi var over Storbritannia, ca 90 minutter før landing ble det til for frokost. Den bestod av en muffins, yoghurt og en croissant med omelett. En del bedre enn det vi fikk sist gang da vi fløy KLM fra ORD denne sommeren, da fikk vi bare et tørt rundstykke og en sjokoladebolle. Landet i AMS før rutetid, og det var bare å dra rett til gate B4 for Cityhopper turen til Oslo. Alt i alt er jeg svært fornøyd med KLM. Fløy med den første A332 de fikk, men flyet framsto som helt nytt. AVOD er fantastisk med kjempeutvalg, beste IFE jeg har sett i alle fall. Bra komfort, og god mat. Et lite minus med at besetningen ga litt inntrykk av at de egentlig ikke ville være der. Karakter: 5 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjemreise fra Sint Maarten | ENTO | TripReports | 0 | 14-12-2017 01:58 |
En førsteklasses hjemreise | Flight Cancelled | TripReports | 1 | 14-05-2015 19:37 |
Hjemreise fra offshore Angola | RJon | TripReports | 21 | 30-03-2015 16:22 |
Utreise/hjemreise !? (USA) | Cessna182 | Reiseforum | 2 | 21-09-2011 21:07 |
Norwegianpassjerer ble nektet hjemreise | LN-RKF | Flyforum | 28 | 31-10-2006 06:54 |