![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
Da har der vært et par dager med tidlige morgener og sene kvelder...og det hele startet en tidlig morgen hvor vi venter på tur etter en kollega, PGA og en BA B777 som kommer hjem etter en lang natt før nesen ble satt mot Nice.
![]() Etter en kort bakkestopp bar det hjemover igjen og her venter vi på tur på RWY04R (som her sees i dagslys i motsetning til forrige bilderunde). ![]() Som vanlig ble det en lang høyresving i bukta før vi passerte flyplassen igjen hvor rullebanen vi tok av er den til høyre og den andre brukes normalt til landing. ![]() Underveis ble vi tatt igjen av en A330 fra TAM som var på vei mot nordøst (Tyskland kanskje??) 2000 ft over oss. ![]() Når vi nærmet oss Gatwick ble det en vanlig innflyging via TIMBA denne gang, som er vanlig ifra Paris-området. ![]() Og sannelig stemmer land-konturene på ND med virkeligheten, hvor Frankrike er nærmest og Dover området er på andre siden av kanalen. ![]() En annen tur kom denne A340'en fra Air France 1000 ft under oss rett syd for Brest-halvøya sannsynligvis på vei hjem til Paris fra et eller annet sted over Atlanterhavet. ![]() Så var det litt venting i venteposisjon M1...det ble vår tur før Thomas Cook Scandinavias A330 før vi kom avgårde mot Zürich. ![]() På vei tilbake skulle vi fulgt TIMBA innflygingen (der hvor der er et par TCAS symboler) men der var det fullt så det ble HOLLY-WILLO for litt holding i stedet. ![]() Så i stedet for utsikt mot øst ble den langs kysten fra Eastbourne via Beachy Head mot Brighton o.s.v. ![]() Så var det tid for siste tur for denne gang som var til Faro...mens denne karen skulle hjem til Havana i det jeg ankom crew-rommet. ![]() Nok en krysning av Biscaya denne gang med solen gradvis lavere på himmelen. ![]() Over nordlige Spania/Portugal lurte det et ar av disse og selv om det var lyst blinket det ganske så ofte inne i denne skyen. ![]() På andre siden så det slik ut med det meste av futten i skyene på hell. ![]() Så gikk solen ned for denne dagen. ![]() Vi kom oss også tilbake til Gatwick men der var det ganske travelt selv om klokken var over 2300 og det ble ingen snarvei til ILS 08R som var i bruk til en forandring. I stedet ble det HOLLY-WILLO for holding og vi følger etter en easyJet som er først i køen og så EI907 fra Malaga etterfulgt av oss. Vi har hatt redusert hastighet for å passe inn i køen siden over Brest-halvøya. Flygelederen i vår sektor av London hadde sendt 15 fly over til Gatwick Director de siste 15 minuttene før vi kom som der var svaret på vår hastighetsbegrensning og mangel på snarvei... ![]() Og etter det var det tid for å kjøre hjem for et par dager fri ![]() T Last edited by Turtle; 10-09-2009 at 22:56. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt flere OSL fugler.. | TigerBlack | Bilder & foto | 4 | 10-08-2011 01:08 |
Luftige luftfarts-planer | storg | Flyforum | 1 | 03-07-2008 14:18 |
Litt flere bilder fra Vadsø | LCH78 | Bilder & foto | 13 | 31-01-2008 09:36 |
LItt flere bilder fra Vadsø lufthavn | LCH78 | Flyforum | 2 | 03-07-2006 20:26 |
Litt flere Finnmarksbilder | SK384 | Flyforum | 13 | 03-03-2006 16:10 |