![]() |
|
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
Jo, det stemmer at de hadde skade paa elevator ogsaa, men det at flyet svinget til, tror det var hoeyre, var at det var et stort hull i #2 engine ducten der den stoerste delen av vifte disken hadde kommet ut. Dette resulterte i at mye av luften som kom inn i #2 engine ducten ble skjoevet ut paa siden slik at flyet dreiet mot hoeyre. Dette ble kompensert med mere throttle paa #3 motor. Som dere sikkert husket var dette et resultat av "hard-alpha" inclusjoner i titanium (vifte) disken som gjorde at den sprakk. Mye debatt om hvorfor dette ikke var opptaget tidligere, men i dag er det vanlig med en kombinasjon av eddy-current og immersion ultrasonic inspeksjon i alle titanium roterende motot deler. Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Min første spottings siden siden Okt. 2012 | sirpjalle | Bilder & foto | 2 | 28-06-2013 09:06 |
Tyve Ti - et tilbakeblikk | Halvorsn | Bilder & foto | 8 | 02-01-2011 13:47 |
Tyve år siden Lockerbie-katastrofen | FlightDeck | Flyforum | 1 | 20-12-2008 20:24 |
Top Gun tyve år etter | Dag Viking | Flyforum | 2 | 25-06-2006 22:52 |
OT: 10 år siden... | EB | Flyforum | 10 | 29-11-2004 06:04 |