Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 12-07-2009, 16:45   #1
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Scanair Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur

Inspirert av tråden "200K EB poeng – What to do?" (se http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=47024 ) vil jeg be om mer konkret hjelp for å planlegge en tur og en rute. Jeg kunne godt tenkt meg å ta en ”eventyrreise” (som noen kalte det) for å svi av en del poeng på First (eller kanskje business) klasse. Jeg har mest lyst på en reise til Asia men formålet med turen vil for så vidt ikke være selve destinasjonen men flyturene og loungene etc. Det høres litt vilt ut men det vil nok være en once in a lifetime opplevelse så jeg er klar for å bruke mine poeng :-) Men det er noen forutsetninger:
  • Det vil være tur/retur SVG
  • Jeg har lyst å fly via Frankfurt for å prøve LH FCT – det vil vel bety at jeg må fly First med LH ut fra Frankfurt
  • Jeg har lyst å prøve flyselskap jeg ikke har prøvd før – Singapore, Asiana, ANA
  • Jeg trenger ikke å komme frem raskest mulig - jeg har ikke noe imot flere stopp på veien ettersom jeg forstår en kan ha opp til 24 timers stopp underveis. Dermed kunne jeg godt tenkt meg en natt i Bangkok, en natt i Singapore, en natt i Tokyo etc. Det mest ideelle vil være å ankomme på ettermiddagen. Og jeg kan godt ha flere timer på flyplassene så lenge det er bra lounger
  • Utreise er rundt 25 september….tilbake igjen rundt 2. Oktober – jeg er litt fleksibel. Er det realistisk å få plasser rundt disse datoene? Er det kun Eurobonus som kan gi svar på dette?
  • Endelig destinasjon…tja, jeg har lyst til en ny plass i Asia. Jeg har vært i Thailand, Malayasia, Singapore, Vietnam, Japan, Kina etc. Kunne godt tenkt meg Macau for å klatre i Macau tower (da er det vel Hong Kong flyplassen som er mest aktuell) eller Seoul for å vært i et nytt land
  • Hadde vært fint med stopp der jeg slipper å søke om visum eller at det er lett å få visum.
  • Jeg har ikke noe imot flere stopp på veien hjem igjen heller.
  • Jeg har 200.000 poeng så Australia er dermed utelukket - uansett litt for langt for en ukes tur.
Som takk for hjelpen lover jeg at jeg skal gi fyldige reisebrev med både bilder og video Så spørsmålet er jo hvilke flyselskap og flyplasser ønsker dere å lese om i reisebrevene Alle forslag mottas med takk.

Posting Rules