![]() |
|
![]() |
#10 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Beste loungen jeg har vært i er Singapore Airlines Silver Kris Lounge i SIN. Det er 3-4 år siden nå, så det var i terminal 2. (Ikke den nye)
Det jeg synes var bra med denne var greie sitteplasser, hvileplasser og pc-plasser. Godt utvalg av mat og drikke. Flere varmretter, ostefat. Champagne og god XO cognac, fatøl med ølkrus fra kjøleskap. Dusj og toalettfasilitetene var av en klasse jeg aldri før har opplevd. Ved vaskene lå det en orkide, såpe og lotion. I dusjavlukket var det både deodorant og parfyme i tillegg til et utvalg av lotion, shampoo, såpe osv. Pluss orkideer. Jeg var meget imponert den gangen. Denne loungen kommer man kun inn i hvis man har biz billett med SQ. Eneste minuset jeg kan finne er at det ikke er utsikt ut mot rullebanen. Av andre lounger jeg liker, er SK scandinavian lounge i CPH. Det er en liten oase som det alltid er fint å komme til. Samme med SK loungen på LHR. TGs biz lounger på nye BKK er også greie. Men de har ikke hatt vin der de gangene jeg har vært der, noe jeg finner underlig. LHs lounger er jeg derimot ikke så happy for. Sitteområdene deres er ikke det helt store. Synes det er mer som en ventehall. Ingen gratis internett og matservering har vært heller laber de gangene jeg har vært der. Synes også at de er mindre flinke til å fylle på når noe går tomt. Dessuten er tyske "loungedragons" noe for seg selv. Vennlighet kan fort bli veldig formelt i Tyskland, og der skal helst din loungetilgang kunne dokumenteres dobbelt. En gang jeg var innom Senator loungen i DUS var ikke dragen fornøyd med hvordan mitt boardingkort var skrevet ut og insisteret på å skrive ut et nytt. Nederst på lista tror jeg faktisk loungen SK bruker i Birmingham, UK kommer. Ikke mye plass, flere flyselskaper som deler loungen og kun litt drikkevarer tilgjengelig. En litt morsom lounge er LH sin lounge i Paderborn/Lippstadt. Fra PAD har de 2 daglige avganger til FRA med CRJ, men har fortsatt en liten lounge. Den har en kodelås på døra og koden får man ved innsjekk hvis man kvalifiserer for besøk. Den er ubetjent og har et enkelt utvalg av drikkevarer. Maken tror jeg man skal lete lenge etter. Philippine Airlines loungen på MNL var en morom lounge. Den var relativt stor, med høyt under taket og god utsikt over flyplassen. (Dette er noen år siden - KLM brukte denne da) Godt utvalg i drikke, hyggelig betjening og så hadde de egen putting range der inne med utlån av puttere og baller! Aldri opplevd før! CX sine lounger i HKG er også i en egne klasse. Gode dusjfasiliteter og god plass. The Long Bar var jo en morsom opplevelse. Det som skiller de 2 CX loungene på HKG fra andre er at all servering er betjent. Men man får jo det man ber om. De loungene jeg har besøkt i Junaiten kan jeg være enig i at ikke er noe å skryte av. Men det kan jo ha endret seg til det bedre eller værre ettersom det er 6-7 år siden sist jeg var over there. Til slutt vil jeg si at det er vel litt med lounger som med fly: Man får ofte en bedre opplevelse når det er lite folk enn når det er stapp-fullt. Nå ble jeg tørst! Det er nok derfor jeg drikker (slik som Concorde gjør i kveld ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva ville vært det beste alternativet av dagens opprative jagere for Norge? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 1 | 19-05-2013 13:44 |
Hvor har jeg vært? | Tertit54 | Flyforum | 5 | 28-11-2008 19:40 |
Hvor har du vært i sommer? | Herlov | Flyforum | 34 | 15-08-2007 12:47 |
Hvor i verden har du vært? | Fredrik Propell | Flyforum | 22 | 17-07-2007 11:34 |
Har endelig vært på Flymuseet | Fellowship | Flyhistorisk forum | 26 | 03-10-2006 03:24 |