![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Två dagar vid Schiphol resulterade inte i något revolutionerande, men jag fick några MD-11 och upptäckte ett (för mig) nytt flygbolag från Turkiet...
![]() Denna DC-3 (C-47) från Dutch Dakota Associations bär KLM-dekor på den andra sidan. Bilden är tagen från spottersplaats vid McDonald's rwy 27, DC-3:an startar på bana 22 på några kilometers avstånd - därav den dåliga kvaliteten. ![]() Izmir Airlines kände jag inte till sedan tidigare. De flyger A319 mellan Nederländerna och Turkiet, i konkurrens med många andra turkiska flygbolag såsom Corendon och Pegasus. ![]() Stilig drottning landar mjukt på bana 27... ![]() Kvällstid är ljuset riktigt bra på 36L, men det är inget lätt projekt att ta sig dit. Bil rekommenderas... och det tar 15 min från flygplatsen + en promenad på 10-15 min för att få en bra fotoposition vid mitten av banan. ![]() Vad gör man inte för att få se flygplan av denna kaliber? Amsterdam måste vara Europas MD-11-tätaste flygplats. PH-MCW har varit fraktare i hela sitt liv sedan födseln 1998. Givetvis besöktes Luchtvaart Hobby Shop/Aviation Megastore. Det är en mytomspunnen butik med världens största sortiment även om priserna kan vara höga ibland. Här är några mobilbilder: ![]() Huvudentrén till en stormarknad med bara flygprylar! ![]() Det första man möts av innanför dörrarna är två väggar packade med modeller av detta slag. Normalpris för en jetliner i skala 1/100 låg på ca €200 vilket är rimligt. ![]() Rise Soons sortiment av 737-800 i skala 1/100 har utökats och omfattar nu även 737-900. Dessa modeller är otroligt fina och väldigt prisvärda, €69 per styck. Detaljnivå nästan som Herpa Premium. ![]() Förutom ett litet kafé inne i butiken så finns det även flera flygplan, bl a denna TS-11 Iskra. ![]() Sortimentet omfattar böcker, plastbyggsatser, dekalark, diecast, displaymodeller, DVD, t-shirts och även mycket FS2004/FSX-tillbehör. Till exempel denna 737NG-cockpit som säljs som byggsats. Komplett kostar den €69000... Butiken ligger i Aalsmeerderbrug i närheten av bana 06 och 36R, närmaste hotell är Radisson SAS Amsterdam Airport dit det är ca 10 minuters gångväg. Men det väl alla redan ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En kvinne og en hobby | krølle | Flyhistorisk forum | 2 | 22-08-2015 01:24 |
Hobby Master med norsk F16 | Olebno | Samlerhjørnet | 0 | 19-07-2014 23:19 |
Ny hobby: Nattevandring på OSL ? | AirbusTrond | Småprat | 8 | 15-09-2011 09:46 |
Høytflygende hobby... | KennethGS | Flyforum | 3 | 25-05-2008 16:08 |
Nordmenns nye hobby | AirbusTrond | Flyforum | 18 | 27-07-2007 08:55 |