Flyprat


Go Back   Flyprat > General Aviation og sjøfly
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 23-02-2008, 04:58   #13
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: Gear down.... or not!

Erfaring - da jeg har ca. 400 timer i småfly som pax og elev.

Jeg har enda til gode å se en flyklubb som benytter seg av sjekklisten som står i POH,
f. eks. i BAK hvor jeg har mine fleste timer benyttes det en egen versjon.
Denne er også blitt endret fra tid til annen, uten at Luftfartstilsynet må godkjenne noe som helst..
..kan du referere til den bestemmelsen som tilsier at privatfly sine sjekklister skal godkjennes spesifikt?
Den skal jeg veldig gjerne like å se..

Personlig mener jeg at man alltid skal bruke sjekkliste, - men - sjekklisten trenger sjelden å være noe særlig lang..
..f. eks. for en C172 på takeoff, hva annet enn Fuel-selector to both og mixture rich, trenger du egentlig?
Hvis master switch er av, ja - hvis du ikke merker det så har du ingenting i ett fly å gjøre;
hvis magnetene ikke står på both - så merker du det på turtallet, og det samme med forgasser-varme for den saks skyld..
Speedbird is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flying's new gear kekker Flyteknisk forum 13 18-05-2021 17:48
FedEx MD-10 ...... WHERE'S YOUR GEAR?! ENZV Bilder & foto 3 29-10-2013 19:27
C-172 gear up landing krølle Bilder & foto 3 05-12-2011 18:16


All times are GMT +2. The time now is 19:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.