![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Skulle fly med LX ned fra BKK til SIN i dag. Flighten er en tag-on akkurat som SAS hadde. Det var lite søvn fra natten før pga jobb og jeg fikk ca tre timer søvn. Oppmøte akkurat i tide for når innsjekk åpnet, en god tur i loungen til Thai og etter hvert ble det boardingtid.
Vel ombord var alt i ordenog grunnet ymse ble vi 30 min sein fra gate. Turen ut fra D7 til rullebanen tok også sin tid og det ble etter hvert forklart med at en av de elektorniske duppedittene herrene på seterad 0 har som IFE ikke ville spille tetris skikkelig. Etter å ha svingt til side og sluppet flere forbi oss fik vi beskjed om at noen hadde trykket CTRL-ALT-DEL og nå var vi klartil avgang til Singapore. Helt sant. I det vi drar på gassen så er det rett av og på med brems, og noen sekunder etterpå kommer kapteinen og informerer oss om at nå ville ikke hydraulikken leke med de, så nå var det tilbake til gate. Etter litt styr var det bussing fra remote stand og inn i en bussgate, hvor det var dårlig med info i 15-20 mins før de endelig holdt opp en plakat med "First + Business" og vi ble tatt på en 1km spassertur til Thai sin transfer desk, hvor vi ble booket om til TG401. TG401 gikk fra en gate noen hundre meter borti og der ble vi samlet i nok en buss gate i lag med mange andre. 15 min seinere ble det bussing rundt store deler av søndre Thailand, før vi nådde en remote stand med en Thai 330. Selvfølgelig etter å ha passert rett forbi Swiss-maskinen vi tidligere hadde sittet i. Vel ombord i gamle og godt slitne biz-seter fikk vi beskjed om at det var fullt hus, og at dette var kommet noe uventet på mannskapet som hadde forventet nesten ingen. 30 minutter forsinket kommer noen med mer mat, og det blir noen runder drikke, våte håndkle og man får en snikende følelse av at noen trekker ut tiden. Noen etterlyser en pax med et navn. Så etterlyser man eier av en sort plaspose med noe i, som var funnet på dass. To ganger. Tre ganger. Plutselig kommer kapteinen på hyttalerne og forklarer at alle skal ta med samtlige eiendeler og spassere ned trappen, ut på den rød sonen på tarmac og forbli der, det er visst nok en teknisk feil på flyet, men ikke tid å vente på busser. 15 mins lengre uti en fin tropekveld kommer busser og vi blir kjørt en stand lengre ut og får beskjed om at vi skal vente i bussen 5-10 minutter mens de ser etter noe i flyet. 5-10 minutter i Thailand tar omtrent like lenge som det vi i Norge kjenner som "1 time", og i mellomtiden har vi sett bilder med røde lys på taket, blå lys på taket, bikkjer, og alt mulig fintfolk gå inn og ut av flyet. Plutselig kjøres vi tilbake mot terminalen, og på veien passerer vi to brannbiler som kjører mot der vi kom fra. 5 busser dumpes forran en bussgate og der står en 150cm høy dame med et A4-ark og har skrevet "TG401 gate C10, 11pm". De smarte av oss skjønner at dette betyr en runde igjennom sikkerhetskontrollen, og med sequence nummer 250 på mitt boardingpass så skjønner jeg at her er en gyllen sjanse til å unngå 1 time kø og traver i vei. Flere av oss som har blitt kjent på disse timene skjønner saken og et internasjonalt kobbel av C-pax kommer joggende igjennom terminalen. I siste liten blir vi reddet. Rett før sikkerhetskontrollen har Thai en lounge. Og den er nå stormet, tømt for det meste spistbart, mye drikke og nå sitter vi her og ringer til slekt, vennre, hoteller og forklarer at vi nok ikke dukker opp i tide, men de lover at neste fly skal gå knirkefrit... right. Orginal ETA Singapore 1920, nåværende ETA 0200. -A PS: Dette er vel strengt tatt enda ikke en tripreport, da jeg sitter i samme stol som for 6-7 timer siden? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sånn kan det også gjøre ved "Spansk streik" | krølle | Flyforum | 2 | 13-12-2010 20:57 |
SÅ gøy kan man ha det i en flykabin!!! | LN-MOW | Flyforum | 21 | 24-02-2009 13:43 |
Er det ikke det ene, så er det det andre (A380 nytt) | CK | Flyforum | 4 | 03-12-2008 18:51 |
hehe... Her er det noen som kan det med kampanjer | flyKSU | Flyforum | 13 | 04-12-2007 09:39 |
Det KAN lønne seg å ikke ha det for travelt.... | ENGM RAMP | Flyforum | 11 | 03-12-2006 17:21 |