![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
1: Jeg har bestått eksamen i alle fag til Part 66 AML B1, og venter på å fullføre 60 måneders praksis for å få ut AML. (har 9 måneder igjen)
Det jeg lurer på er, om jeg må ha eksamen i alle fag til PPL-A, når jeg har god innsikt i de ulike tekniske fag. De fagene jeg hovedsak tenker på er; Fly- og motorlære Flypsykologi F. eks. i faget Flypsykologi brukte vi samme bok i undervisningen som det benyttes for PPL-A, så ettersom jeg har bestått eksamen i Flypsykologi fra før - med samme bok og pensum, så vil jeg tro at det er tilstrekkelig for PPL-A også? Altså: Er det fritak - evt. mulig å få dispensasjon - fra noen eksamener til PPL-A mens jeg har alle eksamer som Flytekniker? 2: Hvilke skoler er godkjent til å melde meg opp til eksamen? Kjenner til luftfartsskolen og NEAR - men er det noen andre skoler som kan melde meg opp? - evt. kan jeg gjøre det privat? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Teoribøker til PPL selges | S. Holberg | General Aviation og sjøfly | 0 | 17-12-2014 20:34 |
Teoribøker til PPL-A selges | Flanders | General Aviation og sjøfly | 0 | 09-06-2013 21:33 |
Komme til Norge med utenlandsk PPL | utland | General Aviation og sjøfly | 9 | 26-11-2011 17:48 |
ATPL EKSAMEN | MountainDew | Flyforum | 4 | 26-01-2006 23:02 |