![]() |
|
![]() |
#1 |
Aviation Junkie
|
![]()
Som lovt i "trip-reporten", så legger jeg ut litt bilder fra min tur til Kiev. De aller fleste er fra museumet ved Zhulyany-flyplassen (IEV). Her var det utrolig mye artig å se, og kun dette museumet alene er verd turen. Også veldig positivt at flyene vedlikeholdes, fly restaureres og samlingen utvides. Det ble selvfølgelig utrolig mange bilder og litt vanskelig å velge ut hvilke jeg skulle poste her, men tror jeg har fått ett greit utvalg. Starter først med ett fra en samling militær-matriell i selve Kiev.
![]() Nei, det er ikke en DC3 ![]() ![]() Merkelige ting flyr over oss ![]() ![]() Og så var vi på museumet. For ett syn som møtte oss. En TU-104 ![]() Mig 15 ![]() Yak-18PM ![]() Burde vel ikke trenge noen presentasjon (IL-62) ![]() Og hva finner man når man snoker litt rundt i en IL-62? ![]() ![]() Cockpiten ![]() En eldre Ilyushin. IL-18 ![]() En annen stor maskin. IL-86 ![]() En av den litt mer agresive typen. SU-25 ![]() Yak-28U ![]() Denne er vel litt mer kjent. IL-76 ![]() ![]() Så litt kremvispere. MI-24 (Hind). Har i grunn alltid innbilt meg at disse er større, men er jo fryktinngytende nok. ![]() MI-4a. Har de sett på tegnefilmer når de tegnet dette ![]() ![]() MI-2 ![]() Nå begynner vi å snakke om store helikoptere. MI-6 ![]() Også de litt mer merkelige helikopterene igjen. KA-25PL og KA-27PL. ![]() Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om denne er stygg eller kuul. Antageligvis så stygg at den er kuul. ![]() ![]() TU-22M-0 ![]() TU-134UBL ![]() Fra venstre: TU-22M-0, TU-22M-2, TU-22M-3 ![]() Man kan ikke annet å bli grepet av litt ærefrykt når man vandrer rundt her. TU-142M-3 ![]() Nok en kjenning (i hvertfall for oss på OSL) TU-154 ![]() TU-134A ![]() Artig liten ting. AN-2 ![]() Yak-3 ![]() Mig 21 ![]() Anatra ![]() Avslutter med ett par bilder fra Kiev Borispol flyplass. Først en Yak-40 ![]() An-24 ![]() Okay, så måtte jeg ta med ett vestlig fly også. Jeg klarer ennå ikke bestemme meg for om jeg liker fargen. Annerledes i hvertfall. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Russisk stål i Øst-Europa? | laurenz | Småprat | 18 | 21-02-2021 19:24 |
SAS kaffekanne i stål | CK | Samlerhjørnet | 11 | 18-07-2009 14:45 |
Gammelt stål på Sola | Lennart | Bilder & foto | 3 | 21-08-2008 17:23 |
Nesehjulet har satt seg fast på tvers, men piloten har nerver av stål .... | Tikkaani | Flyforum | 3 | 10-04-2007 20:38 |