![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Veldig inspirert av Senor Martin og Senor Henshaw hentes det frem en gammel trip rapport, stort sett uten bilder, tidens tann og flyttinger har eliminert lysbildene. Men en kan se hva man husker fra den tiden man var ung, gal og fylt med oppdagelses lyst. Nå er en ikke ung lenger, men fremdeles passe gal i andres øyne og at tid klar for nye oppdagelser.
Som mange av mine turer startet det hele med National Geographic, denne gang tidlig i 1982 hvor det var en reportasje fra en tog tur fra Chihuahua til Los Mochis i Mexico. Det var store broer, lange tunneler og 2 Fiat Motorvogner (tog) hva kunne gå galt ? Jeg hadde ennå adgang til ID Billetter med SAS og jobbet som vikar på billettkontoret på Fornebu så jeg hadde bra adgang til fly ruter og hotel bøker en god del større enn telefon katalogene. Det var også en oransje Tog Tabell for Europa fra Thomas Cook, og den godeste Thomas utgav også en Blå tabell for resten av verden, som inkluderte tog, litt buss og ikke minst båt / ferge. Ikke helt på linje med Futura ble det kun bestillt en hotel overnatting - første natt på vei i Tucson Arizona. Første del av ruten skulle bringe meg til Chihuahua. Planen var SAS via København til Los Angeles, PSA videre til Tucson (min første tur med DC-9-80) overnatting i Tucson og videre neste morgen med Texas International til El Paso. Så buss over grensen til Ciudad Juarez, og videre med Aero Mexico til Chihuahua.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
København med barn - Fly og båt | Someone | TripReports | 12 | 04-06-2019 20:01 |
Fly, buss eller tog EWR-Boston? | robertaas | Reiseforum | 11 | 12-08-2014 20:14 |
Om reise og pris med tog/buss til OSL (splittet) | Hypern | Småprat | 2 | 10-10-2011 01:06 |
Fly landede med en pax mere end det tog af med! | Guest | Flyforum | 0 | 02-01-2006 12:46 |